معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی در خصوص تغییر کاربری کمربند جنوبی از تفرجگاهی به ترافیکی گفت: موضع ما در استانداری بر همان تصمیم قبلی که نتیجه خرد جمعی است، پا برجاست، اما اگر مدیریت شهری قصد دارد دوباره مطالعات را در این خصوص انجام دهد منعی ندارد، اما این موضوع الزاما به معنای تغییر تصمیم قبلی نخواهد بود.

نظر معاون استاندار در قصه کمربند جنوبی مشهد: موضع ما در استانداری بر همان تصمیم قبلی پابرجاست

به گزارش قدس خراسان آنلاین، دقیقا همان زمان که همه فکر می‌کردند ماجرای پرونده پر پیچ و خم کمربند جنوبی با اعلام نظر صریح مشاور محیط زیستی مبنی بر مخرب بودن این پروژه برای محیط زیست به پایان رسیده و همه به این نتیجه رسیده‌اند که کاربری ترافیکی برای این معبر پرهزینه مردود است و باید تبدیل به تفرجگاهی برای مردم مشهد شود، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای مشهد در یک اظهار نظر قابل تامل به تکمیل این پروژه چراغ سبز نشان داد.

ایمان فرهمندی 28 فروردین سال جاری در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها گفت: برای احداث کمربند جنوبی هزاران میلیارد تومان هزینه شده است، این زیرساخت براساس یک مطالعات اولیه‌ای صورت گرفته و در مطالعات جامع حمل و نقل مشهد وجود این مسیر توصیه شده است؛ بعد از آن مطالعات محیط زیستی انجام شد و نشان داد این پروژه تبعاتی دارد و بر همان مبنا جلوی کار گرفته شد اما امروز باید برای این سرمایه شهر تعیین تکلیف صورت گیرد.

وی در این مصاحبه بر ضرورت انجام دوباره مطالعات محیط زیستی و ترافیکی تاکید کرد.

خبرنگار قدس آنلاین 8 آبان ماه موضوع را از رییس شورای شهر مشهد پیگیری کرد؛ حسن موحدیان در این مصاحبه از مکاتبه با استانداری خراسان رضوی در خصوص تصمیم برای انجام مجدد مطالعات محیط زیستی کمربند جنوبی خبر داد.

وی در خصوص ضرورت انجام مطالعات مجدد برای کمربند جنوبی مشهد رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد دلایلی مطرح کرد که ما هم قبول داریم بنابراین طی نامه‌ای این موضوع را به اطلاع استاندار خراسان رضوی رساندیم تا تصمیم مقتضی اتخاذ شود.

رییس شورای شهر مشهد در پاسخ به این سوال که انجام دوباره مطالعات چه منطقی را دنبال می‌کند، گفته بود: با توجه به اینکه شهر یک موجود پویا و زنده است بنابراین شرایطش در حال تغییر است و ممکن است الان با توجه به وضعیت ترافیکی مطالعات جدید به این نتیجه برسد منفعت بازگشایی این معبر برای شهر بیشتر از مضرات آن است، به هر حال هر طرح عمرانی که انجام می‌شود یک سری منافع و مضرات دارد که باید همه این‌ها در کنار هم لحاظ شود.

این بار موضوع را از معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی جویا شدیم، جواد خدایی در خصوص نامه شورای شهر مشهد برای انجام دوباره مطالعات محیط زیستی کمربند جنوبی مشهد اظهار کرد: در این خصوص قبلا هم بحث زیادی شده، گفت‌وگوها و جلسات زیادی هم در مجموعه مدیریت شهری و هم در استانداری برگزار شده است و در نهایت خرد جمعی در بخش‌های مختلف اعم از سمن‌ها و دستگاه قضایی و همه مسئولان ذیربط و مشاور محیط زیست به این نتیجه رسید که کاربری این کمربند تفرجگاهی باشد.

وی تصریح کرد: موضع ما در استانداری بر همان تصمیم قبلی که نتیجه خرد جمعی است، پا برجاست، اما اگر مدیریت شهری قصد دارد دوباره مطالعات را در این خصوص انجام دهد منعی ندارد، اما این موضوع الزاما به معنای تغییر تصمیم قبلی نخواهد بود.

گزارش از معصومه مومنیان

انتهای پیام

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.