یک مسئول روسی اعلام کرد که عراق و روسیه به دنبال امضای یادداشت همکاری در زمینه بهره برداری صلح آمیز از انرژی هسته ای هستند.

آمادگی بغداد و مسکو برای همکاری هسته ای 

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شبکه روسیاالیوم، ایلیا لوبوف رایزن اقتصادی سفارت روسیه در عراق گفت که مسکو و بغداد درحال آماده شدن و مقدمات امضای یادداشت تفاهم همکاری هسته‌ای هستند و این یادداشت تفاهم در زمینه استفاده صلح آمیز از فناوری هسته ای است.

وی تاکید کرد که عراق اهمیت ویژه‌ای به انرژی هسته ای روسیه می‌دهد و دو طرف مذاکرات برای همکاری در این زمینه در چارچوب توافق امضا شده در سال ۱۹۷۵ را از سرگرفته‌اند.

این مسئول روسی همچنین خاطرنشان کرد که شرکت روس اتم و سازمان کنترل مواد رادیواکتیو عراق امکان اجرای پروژه‌های کوچک در زمینه راکتورهای تحقیقاتی را بررسی می‌کنند.

رایزن اقتصادی سفارت مسکو در بغداد گفت که عراق و روسیه درحال بررسی استفاده از تکنولوژی هسته ای در زمینه هایی غیر از برق مانند پزشکی،کشاورزی و شیرین کردن آب هستند.

شرکت روس اتم روسیه شهریورماه ۱۳۹۸ از دیدار "نیکولای اسپاسکی" معاون این شرکت در امور بین الملل با "هادی العذاری" سفیر عراق در مسکو برای تبادل نظر در خصوص از سرگیری همکاری های دو کشور در زمینه بکارگیری صلح آمیز انرژی هسته ای خبر داده بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.