معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: باور درمان بیمار سکته مغزی بر این اصل استوار بود که نمی‌توان کار خاصی انجام داد ولی در سال‌های اخیر تحولی شگرف در این خصوص ایجاد شد.

تحول شگرفی در درمان «سکته مغزی» ایجاد شده است

به گزارش قدس آنلاین، شهنام عسکرپور اظهار کرد: پزشکان توانمندی در کشور داریم که این اتفاق در ۳۰ تا ۴۰ سال اخیر در کشور روی داده است؛ زمانی جامعه پزشکی ایران ترکیبی از پزشکان هندی و پاکستانی بود اما در حال حاضر در شرف رسیدن به جایگاه اول پزشکی در دنیا هستیم که این مهم باید اتفاق بیفتد.

وی افزود: در گذشته باور درمان بیمار سکته مغزی بر این اصل استوار بود که نمی‌توان کار خاصی انجام داد و بیشتر کارهای درمانی به منظور پیگیری انجام می‌شد اما طی سال‌های اخیر تحولی شگرف در درمان بیماران سکته مغزی روی داده و همکاران ما در استان خوزستان و خاصه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز آن را بومی کرده‌اند که این موضوع به نفع بیماران و آموزش استان است.

عسکرپور گفت: زمانی که بیماری دچار سکته مغزی شود، یک تا سه خانواده درگیر نگهداری از او می‌شوند و اگر بتوان کاری انجام داد که یک درصد از عوارض جلوگیری شود، کار بزرگی در درمان اتفاق افتاده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در درمان بیماران سکته مغزی پیشرفت قابل توجهی داشته، به گونه‌ای که می‌توان به جرأت گفت جزو دانشگاه‌های پیشتاز در درمان استروک است؛ دانشگاه علوم پزشکی اهواز به جایگاهی رسیده که در زمینه درمانی و آموزشی حرف برای گفتن دارد و امیدواریم با تلاش متخصصین مغز و اعصاب، دانشگاه، بیمارستان، پرستاران و اعضای هیأت علمی این راه ادامه پیدا کند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.