رئیس اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی گفت: اگر دولت با این روند از تولیدکننده حمایت کند، مرغداران جوجه‌ریزی نمی‌کنند؛ در نتیجه در ۶ ماه آینده با کمبود تخم مرغ مواجه خواهیم شد.

طی ۶ ماه آینده کمبود تخم‌ مرغ در خراسان رضوی خواهیم داشت

به گزارش قدس خراسان آنلاین، سید حسین موسوی‌نژاد در خصوص قیمت تخم مرغ اظهار کرد: ما هیچگونه افزایش قیمتی در زمینه تخم مرغ درب مرغداری‌ها نداشته‌ایم و در حال حاضر این محصول با همان قیمت مصوب به فروش می‌رسد. حتی در ۱۵ روز گذشته تخم مرغ حداقل ۱۰۰۰ تومان زیر قیمت مصوب فروخته شده و قیمت هر کیلو از آن ۳۴ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است.

رئیس اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی افزود: اگر گران‌فروشی می‌شود، این موضوع مربوط به بخش تولید نیست. باید کسانی که بر بازار نظارت می‌کنند، این موضوع را بررسی و به آن ورود پیدا کنند.

وی با بیان اینکه انتقاد ما این است که چرا دولت نسبت به خرید حمایتی اقدام نکرده، عنوان کرد: دولت هیچگونه حمایتی از قیمت نمی‌کند و مرغداران در حال از دست دادن انگیزه خود برای تولید هستند زیرا با این قیمت‌ها تولید صرفه اقتصادی ندارد؛ در نتیجه قطعا با کمبود تخم مرغ مواجه خواهیم شد.

موسوی‌نژاد بیان کرد: طی مرداد سال جاری میزان جوجه‌ریزی ۳۳۰ هزار و ۹۲۰ قطعه بود که این میزان در شهریور ماه به ۱۳۴ هزار و ۳۰۰ قطعه رسید؛ یعنی در این مدت جوجه‌ریزی در استان ۱۹۶ هزار و ۶۲۰ قطعه کاهش داشته است.

رئیس اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی بیان کرد: ما به دنبال افزایش قیمت نبوده و نیستیم اما دولت باید قیمت کارشناسی را تعیین کند تا تولید برای تولیدکننده نیز صرفه اقتصادی داشته باشد. قیمتی که در حال حاضر مشخص شده، کاملا غیر کارشناسی است. وزیر جهاد کشاورزی قول داده بود در شهریور ماه قیمت را بازنگری کنند. در حال حاضر تخم مرغ باید حداقل کیلویی ۴۵ هزار تومان از مرغدار خریداری شود.

وی گفت: هم‌اکنون قیمت ذرت ۶ برابر و کنجاله سویا پنج برابر شده است. اگر دولت نهاده‌ها را به قیمت سال گذشته بدهد، ما نیز به همان قیمت سال گذشته تولید می‌کنیم اما اکنون که هزینه‌ها افزایش پیدا کرده، نمی‌توانیم با قیمت مد نظر دولت فعالیت کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.