سخنگوی اتحادیه اروپا اعلام کرد که آمریکا در حال حاضر به جای روسیه به بزرگترین تأمین‌کننده گاز این اتحادیه به عنوان جایگزین روسیه تبدیل شده است.

اتحادیه اروپا: آمریکا به بزرگترین منبع واردات گاز اروپا تبدیل شده است

به گزارش قدس آنلاین «تیم مک وی» سخنگوی اتحادیه اروپا در حوزه اقدام اقلیمی و انرژی امروز سه‌شنبه اعلام کرد که آمریکا اکنون تأمین‌کننده اصلی گاز اتحادیه اروپا است و جایگزین روسیه در این زمینه شده است.

طبق گزارش اسپوتنیک، مک وی در نشست کمیسیون اروپا گزارش داد: از نظر حجم گاز، ایالات متحده اکنون منبع اصلی واردات گاز ما است که جایگزین واردات از روسیه شده است.

آمریکا و کمیسیون اروپا در تاریخ ۲۵ مارس، یک گروه کاری مشترک با هدف کاهش وابستگی اروپا به منابع انرژی روسیه، از طریق تنوع بخشیدن به ذخایر ال‌پی‌جی (گاز مایع / LNG) و کاهش نیاز به گاز طبیعی تشکیل دادند.

روز دوشنبه، گروه ویژه امنیت انرژی آمریکا و اتحادیه اروپا در واشنگتن تشکیل جلسه داد. اروپا متعهد شده است که واردات LNG خود را تا ۵۰ میلیارد متر مکعب در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۱ افزایش دهد.

سخنگوی اتحادیه اروپا افزود: «از نظر قیمت گذاری، بدیهی است که همه چیز به بازار بستگی دارد. ما در حال بررسی هستیم که آیا این ترتیبات باعث ایجاد ثبات دربازار خواهد شد یا خیر.»

پس از آن که روسیه عملیات نظامی در اوکراین را آغاز و بروکسل چندین بسته تحریمی را علیه مسکو اعمال کرد، وضعیت انرژی در جهان بحرانی شد و کشورهای اروپایی فعالانه به دنبال یافتن جایگزینی برای منابع انرژی روسیه بوده‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.