برخی از کارمندان بخش های دولتی و خصوصی امروز چهارشنبه در یونان در اعتصاب سراسری ۲۴ ساعته در اعتراض به افزایش قیمت ها دست از کار کشیدند. اعتصابات، بخش خدمات و حمل و نقل را در سراسر این کشور مختل کرده است.

اعتصاب گسترده یونانی‌ها در اعتراض به افزایش هزینه‌ها

به گزارش قدس آنلاین، آسوشیتد پرس اظهار کرد: بر اساس گزارش ها، در این اعتصابات کشتی ها در بنادر از حرکت باز ایستادند و تاکسی ها در آتن پایتخت، متوقف شدند. این در حالی است که هیچ اتوبوس یا واگن برقی در آتن کار نمی کند و تنها سه خط مترو با ارائه خدمات محدود فعال هستند.

راهپیمایی‌های اعتراضی برای برگزاری در مرکز آتن برنامه‌ریزی شد و طبق قرار اتحادیه‌های کارگری بخش دولتی و خصوصی اعتراض خود را از ساعت ۱۱ صبح به وقت محلی آغاز کردند. این در حالی است که اتحادیه وابسته به حزب کمونیست طبق برنامه راهپیمایی خود را نیم ساعت زودتر آغاز کرده اند.

قرار بود کنترل‌کننده‌های ترافیک پرواز با توقف ۶ ساعته کار خود در این اعتصاب شرکت کنند، اما دادگاه شرکت آنها را غیرقانونی تشخیص داد و آنها مجبور شدند این تصمیم را اواخر روز سه‌شنبه لغو کنند. با این حال، خطوط هوایی از قبل ده ها پرواز را لغو کرده است.

اختلال در خدمات حمل و نقل مسافرانی را که وارد فرودگاه بین المللی آتن می شوند با مشکلاتی مواجه کرده است.

مدارس دولتی تعطیل هستند و بیمارستان های دولتی با تعداد کارکنان کاهش یافته فعالیت می کنند و با پیوستن روزنامه نگاران به اعتصابات، هیچ بولتن خبری در رسانه های خصوصی یا دولتی منتشر نمی شود.

کنفدراسیون اتحادیه های تجاری بخش خصوصی یونان(GSEE) با اشاره به افزایش بهای انرژی و کالاهای اولیه اعلام کرده که: کارگران این اتحادیه با اعتصابات با افزایش قیمت ها که بر خانوارها فشار آورده مبارزه می کنند.

اتحادیه ها خواستار افزایش حداقل دستمزد و اقدامات جسورانه برای مقابله با تورم هستند. در حال حاضر حداقل دستمزد برای کارگران حقوق بگیر کمی بیش از ۷۰۰ یورو(دلار) در ماه است. تورم در یونان در ماه سپتامبر به ۱۲ درصد رسید.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.