معاون اول قوه قضائیه در دیدار اعضای هیئت مدیره کانون وکلای مرکز بر استقلال کانون‌های وکلا و نیز تعامل بین قوه قضائیه و کانون‌های وکلای دادگستری تاکید کرد.

تاکید معاون اول قوه قضائیه بر استقلال وکیل و کانون‌های وکلا

به گزارش قدس آنلاین، رئیس هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز و نواب رئیس با حجت‌الاسلام محمد مصدق، معاون اول قوه قضائیه دیدار و گفت‌وگو کردند. محمد مصدق در این دیدار ضمن تبریک به مناسبت انتخاب هیئت مدیره جدید کانون وکلای دادگستری مرکز، بیان کرد: همواره بر این موضوع تأکید کرده‌ام که برای قوه قضائیه استقلال کانون‌های وکلا و استقلال وکیل یک اصل است چرا که ملازمه با دادرسی عادلانه دارد.

وی تاکید کرد: وکیل در مقام دفاع، استقلال دارد و باید بتواند به صورت حرفه‌ای و آزادانه از موکل خود دفاع کند و هیچ مرجعی نباید این استقلال را نقض کند. نهاد وکالت قوی، قانونمدار و مستقل می‌تواند پشتوانه قوی برای نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.

معاون اول قوه قضائیه گفت: لازم است همه وکلا، کانون‌ها و قوه قضائیه تلاش کنند که نوع نگرش بر وکیل در کشور ارتقا یابد و این موضوع در میان عموم شهروندان نهادینه شود که جایگاه وکیل همان قاضی است و به خدماتی که این صنف به عموم مردم جامعه ارائه می‌دهند، توجه شود.

مصدق ادامه داد: قوه قضائیه آمادگی دارد تا همکاری و تعامل بیشتری با کانون‌های وکلای دادگستری در موضوعات مختلف از جمله حل مسائل و مشکلات مربوط به کارآموزی در محاکم، توجه به رویکردهای نوین فناوری‌های الکترونیکی و اصلاح آیین‌نامه‌ها و قوانین موجود در حوزه وکالت داشته باشد.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: خودانتظامی و نظارت درون‌سازمانی از ویژگی‌های مهم کانون وکلاست و اگر به طور موثر و کارآمد اعمال شود، بسیاری از مشکلات نهاد وکالت مرتفع و انتظارات مردم برآورده می‌شود.

وی افزود: قوه قضائیه به هیچ عنوان بنای مداخله در امور داخلی کانون وکلا را ندارد و در عین حال برای ارتقاء جایگاه نهاد وکالت و رفع مشکلات آن آمادگی دارد.

در این دیدار صفادوست، رئیس کانون و شاه محمدی و نظری، نواب رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز ضمن ابراز خرسندی از فراهم شدن زمینه تفاهم و همکاری کانون وکلا با قوه قضائیه، به برخی از مشکلات و انتظارات کانون وکلا از قوه قضائیه از جمله افزایش ظرفیت کارآموزی در محاکم، اصلاح آیین‌نامه لایحه استقلال وکلا، راه‌اندازی، ارتقا و بهره‌برداری از سامانه‌های الکترونیک، لزوم احترام به شأن و جایگاه وکلا در مراجع قضائی اشاره کردند و معاون اول قوه قضائیه نیز بر آمادگی دستگاه قضائی برای بررسی و حل این مشکلات تأکید کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.