مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: یکی از موضوعاتی که سبب شده تا آنطور که باید و شاید شاهد پیوند میان شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع نباشیم این است که صنایع استان قزوین در بیان مشکلات و نیازهای تخصصی خود دچار چالش و معضل هستند. 

چالش صنایع قزوین در بیان نیازهای تخصصی و دانش‌بنیان

به گزارش قدس آنلاین رضا صفاری روز پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ در حاشیه بازدید از نمایشگاه دانش‌بنیان سازی تولید قزوین، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: نمایشگاه دانش‌بنیان‌ سازی تولید یکی‌ از نمایشگاه‌های خوب در راستای پیوند علم با صنعت است که به‌عنوان تجربه اول با نتایج مثبت همراه بوده است.

وی ادامه داد: به هم‌ رساندن فناوری و تقاضای صنعت و یا رفع تقاضای فناورانه واحدهای صنعتی از جمله موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد و برای آن برنامه‌ریزی شود.

این مسئول با بیان اینکه بازار عرضه و تقاضا در صنایع محدود است، عنوان کرد: تولید در کنار عرضه و ورود به بازار موفق است و این پروسه در موضوع شرکت‌های فناور خیلی ساز و کار مشخصی ندارد، به این معنی که معلوم نیست درخواست صنایع چیست و از سویی دیگر میزان توانایی عرضه کننده به عنوان واحد فناور چه اندازه است. از همین رو صنعت معتقد است که دانشگاه و دانش‌بنیان نمی‌تواند در رفع نیازهای صنایع کارآمد باشد.

صفاری گفت: یکی از موضوعاتی که سبب شده تا آن‌طور که باید و شاید شاهد پیوند میان شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع نباشیم این است که صنایع استان قزوین در بیان مشکلات و نیازهای تخصصی خود دچار چالش و معضل هستند.

وی ادامه داد: نیاز است یک فضای گفتمان‌ی بین دانش‌بنیانی‌ها و صنایع شکل گیرد تا شعار علم در خدمت صنعت به معنی واقعی کلمه تحقق یابد، ضمن اینکه متأسفانه دستگاه‌های متولی امر در استان قزوین تا به‌ امروز نتوانسته‌اند در راستای تعامل واحدهای عرضه و تقاضا با یکدیگر موفق عمل کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین ادامه داد: لازم بود در برگزاری نمایشگاه برخی واحدها و دستگاه‌ها به جهاد دانشگاهی کمک می‌کردند تا اطلاع‌رسانی بهتری در خصوص عرضه و تقاضا می‌شد تا خروجی بهتری از این نمایشگاه می‌گرفتیم.

صفاری با اشاره به رویداد به‌هم‌رسانی در این نمایشگاه اظهارکرد: در نمایشگاه ۲۰ جلسه در این راستا صورت گرفته که در نهایت منجر به انعقاد ۵ تفاهم‌نامه شده است.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: تا به امروز هیچ نمایشگاهی در استان به صورت تخصصی در حوزه دانش‌بنیان‌ها ورود پیدا نکرده بود از همین رو لازم است از تجربیات این دوره برای استمرار این نمایشگاه در سال‌های آتی استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.