گوهری، دبیر ستاد توانمند سازی محلات کم برخوردار کشور در گفت و گو با قدس آنلاین گفت: اولین حوزه مورد توجه این طرح بهداشت، درمان و سلامت است و تاکنون حدود ۹۰درصد ساکنان محلات کم برخوردار تحت پوشش رایگان بیمه سلامت قرار گرفته اند.

ساخت ۳۰۰هزار مسکن در محلات کم برخوردار کشور/ چند محله کم برخوردار در کشور وجود دارد؟

گوهری دبیر ستاد توانمند سازی محلات کم برخوردار کشور در گفت و گو با قدس آنلاین گفت: اولین حوزه مورد توجه این طرح بهداشت، درمان و سلامت است و تاکنون حدود ۹۰درصد ساکنان محلات کم برخوردار تحت پوشش رایگان بیمه سلامت قرار گرفته اند.

پارسا گوهری ادامه داد: اجرای این طرح از اواخر سال۱۳۹۹ با هدف دوری از موازی کاری برای توانمندسازی محلات کم برخوردار کشور آغاز شد و طبق دستور مقام معظم رهبری همه دستگاه ها از جمله سازمان بهزیستی، هلال احمر، کمیته امداد امام خمینی و ... در این زمینه موظف به همکاری و هم افزایی هستند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین درباره نوع خدمات ارائه شده در این مناطق گفت: اولین حوزه مورد توجه این طرح بهداشت، درمان و سلامت است که تاکنون حدود ۹۰درصد ساکنان این محلات تحت پوشش رایگان بیمه سلامت قرار گرفته اند.

دبیر ستاد توانمندسازی و تحول اجتماع محور ۲۰۲۰ محله کم برخوردار کشور ادامه داد: دومین خدمت، اجرای طرح پزشک خانواده است که طی این طرح، تمام ساکنان محلات کم برخوردار تحت پوشش پزشک خانواده با تشکیل پرونده الکترونیک مورد ویزیت رایگان قرار خواهند گرفت. جمعیت هلال احمر نیز کمک هزینه دارو و درمان را به عهده گرفته است.

گوهری مهارت آموزی اشتغال را از جمله خدمات مهم این طرح برشمرد و گفت: سعی شده تمام افراد بیکار در محلات کم برخوردار مورد شناسایی و در سه مرحله مورد حمایت قرار گیرند.

وی ادامه داد: آن دسته از افرادی که مهارت شغلی ندارند با همکاری سازمان فنی و حرفه ای کشور به صورت رایگان آموزش می بینند، دسته دیگر که افراد با مهارت و اما بیکارند به کارخانه ها و کارگاه ها معرفی می شوند و افراد کارآفرینی که نیاز به تسهیلات و مجوز دارند مورد مشاوره و راهنمایی مشاوران وزارت تعاون قرار می گیرند.

دبیر ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار کشور تصریح کرد: طی تفاهم نامه ای با دانشگاه صنعتی شریف، دانش آموزان نخبه محلات کم برخوردار در قالب طرح شریفستان دانشگاه شریف، طی ۱۵ ماه دوره کسب و کارهای نوین را آموزش می بینند تا بتوانند پس از گذران دوره، کسب درآمد داشته باشند.

وی ادامه داد: در حوزه آموزشی و ورزشی نیز به لحاظ زیرساختی در زمینه تجهیز و بازسازی مدارس و ساخت سالن های ورزشی اقداماتی صورت گرفته و نیز قرارگاهی در وزارت آموزش و پرورش به نام قرارگاه عدالت آموزشی تشکیل شده تا به مشکلات دانش آموزان رسیدگی شود.

گوهری درباره مسکن محلات کم برخوردار نیز به خبرنگار ما گفت: طی تفاهم نامه ای با وزارت راه و شهرسازی در سال جاری ۳۰۰هزار واحد مسکونی ساخته می شود که بخشی از هزینه ساخت را کمیته امداد و سازمان بهزیستی به صورت کمک بلاعوض به خانواده های نیازمند تحت پوشش خود پرداخت می کند.

وی یکی از اولویت ها در طرح توانمندسازی محلات کم برخوردار کشور را شناسایی و ساماندهی افراد نیازمند ذکر کرد و گفت: در واقع رویکرد این طرح نه صرفا حمایتی، بلکه توانمندسازی افراد این محلات است.

دبیر ستاد توانمندسازی و تحول اجتماع محور ۲۰۲۰ محله کم برخوردار کشور گفت: هرچند همه دستگاه ها و نهادهای حاکمیتی باید تسهیل گر اجرای این طرح باشند اما در واقع مردم محور اصلی تحول هستند بنابراین از همه گروه ها و سازمان های مردم نهاد و رسانه ها می خواهیم تا برای رفع مشکلات این محلات یاری رسان باشند.

خبرنگار: عفت زارع

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.