معاون اجتماعی سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد از اعلام آمادگی گرمخانه‌های مشهد با شروع فصل سرد سال خبر داد و گفت: با شروع فصل سرد سال و زودتر از موعد، خدمات‌رسانی گرمخانه‌ها ویژه افراد کارتن‌خواب و بی‌سرپناه آغاز شده است.

اعلام آمادگی گرمخانه‌های مشهد با آغاز فصل سرد سال

به گزارش قدس خراسان آنلاین، با سرد شدن شبانه هوای مشهد و وجود افراد بی خانمان و کارتن خواب در این شهر با توجه به زائر پذیر بودن مشهد و جمعیت حاشیه نشینی که دارد لذا هر ساله گرم خانه‌های شهرداری مشهد جهت پذیرش این افراد فعالیت خود را آغاز می‌کند و حال نیز با سرد شدن هوا شهرداری مشهد تصمیم گرفته است تا پذیرش در این گرم خانه‌ها را آغاز کند تا افراد بی خانمان وکارتن خواب علاوه بر جای گرم برای خواب از امکانات درمانی،غذای گرم و استحمام نیز بتوانند استفاده کنند.

به همین منظور مهدی ابراهیمی، معاون اجتماعی سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد مقدس اظهار کرد: شهرداری مشهد در راستای تکالیف خود، سرپناه و گرمخانه‌هایی را ویژه کارتن‌خواب‌ها و افراد بی‌سرپناه در فصل سرد سال پیش‌بینی می‌کند تا جامعه هدف را از خطرهای احتمالی در این شب‌ها مصون بداریم.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد مقدس افزود: این گرمخانه‌ها از ساعت ۵ عصر تا ۸ صبح مراجعان و کارتن‌خواب‌ها را اسکان می‌دهند، زمان خدمات‌رسانی این مراکز بنا به شرایط جوی و سردی هوا امکان تغییر دارد و افزایش پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: بزرگترین مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی شهرداری در طرحچی ۱۹ قرار گرفته،در این مرکز امکان اسکان ۲۰۰ نفر از آقایان و بانوان وجود دارد و به آنها خدمات‌رسانی می‌شود.

ابراهیمی با بیان اینکه به دلیل شروع زودهنگام فصل سرما، خدمات‌رسانی گرمخانه‌ها نیز زودتر شروع شده، عنوان‌کرد: مخاطبان گرمخانه‌ها کاملا داوطلبانه در این مراکز حضور پیدا می‌کنند؛ بخشی خودمراجعه هستند و بخشی دیگر نیز در قالب گشت‌های جمع‌آوری به این مکان‌ها آورده می‌شوند.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد مقدس بیان کرد: خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده امسال شاهد تعداد کمتری از کارتن‌خواب‌ها و افراد بی‌سرپناه بوده‌‎ایم ولی در عین حال، شهروندان عزیز می‌توانند درصورت مشاهده چنین افرادی، با مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری تماس بگیرند تا گشت‌ها به محل اعزام شوند.

وی با بیان اینکه درحال حاضر که هوا به شدت فصل زمستان سرد نشده، در هر مرکز ۳۰ تا ۳۵ نفر خدمات‌رسانی می‌کنیم، افزود: در این مراکز علاوه بر اسکان، خدمات عمومی اعم از بهداشت و پرستاری و ... نیز ارائه می‌‎شود.

ابراهیمی اظهارکرد: در سال گذشته، براساس آمار به صورت متوسط روزانه ۳۰۰ نفر از خدمات این مراکز بهره‌مند می‌شدند و جمعیت ثابت از حداقل یک هفته تا ۱۸۰ روز اسکان در این مراکز را شاهد بوده‌ایم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.