استاندار خراسان رضوی گفت: انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور منجر به ایجاد اشتغال، تثیبت جمعیت و در نهایت امنیت مناطق زیر پوشش می‌شود.

انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور موجب تثبیت جمعیت و امنیت می‎‌ شود

به گزارش قدس خراسان آنلاین، یعقوبعلی نظری در دیدار با مدیر عامل شرکت تامین آب صنایع و معادن با تاکید بر بررسی مسیر آمایشی خط لوله انتقال آب از دریای عمان به خراسان رضوی اظهار کرد: وجود آب، موجب آبادانی هر سرزمینی است و بهتر است با هدف استفاده از ظرفیت های منطقه در کنار آینده نگری شرایط اقلیمی نیز بررسی شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه توسعه شرق کشور با انتقال آب از سالهای گذشته در دستور مدیران ارشد کشور بوده است، افزود: کارگروهی در وزارت کشور این موضوع را پیگیری می‌کند و امیدواریم با همدلی مضاعف شاهد زودتر به نتیجه رسیدن این طرح و ایجاد رفاه مناسب در میان استانهای شرق کشور باشیم.

وی بیان کرد: انتقال آب، علاوه بر تامین نیاز صنایع می تواند به بخش کشاورزی و به خصوص کاشت زعفران کمک کند و این در حالی است که اکنون در حال برنامه ریزی برای آینده این منطقه هستیم.

نظری اظهار کرد: مسیر انتقال آب از دریای عمان به خراسان رضوی می تواند در کنار ایجاد خط ریلی چابهار به استان و همچنین ایجاد آزاد راه چابهار به مشهد و سپس اتصال به کمربندی شمال کشور پیگیری شود.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: این طرح با توجه به شرایط مناسبی که ایجاد می کند شاهد تحولی جهشی در آینده کشورمان و باعث ایجاد رونق اقتصادی ویژه‌ای در این مسیر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه توسعه شرق کشور با انتقال آب از سالهای گذشته در دستور مدیران ارشد کشور بوده است، افزود: کارگروهی در وزارت کشور این موضوع را پیگیری می‌کند و امیدواریم با همدلی مضاعف شاهد زودتر به نتیجه رسیدن این طرح و ایجاد رفاه مناسب در میان استانهای شرق کشور باشیم.

انتقال آب از دریای عمان برای سال ۱۴۰۴

محمد حسن اسدی، مدیرعامل شرکت تامین آب صنایع و معادن اظهار کرد: امیدواریم با همت سرمایه گذاران این طرح کلان شاهد به نتیجه رسیدن آن در سال ۱۴۰۴ باشیم.

مدیرعامل شرکت تامین آب صنایع و معادن افزود: با حضور معاون اول رییس جمهور نیز مباحث تامین مالی این طرح به خوبی نتیجه داد و امسال افزایش سرمایه ۱۰ هزار میلیارد تومانی آن پیگیری شد.

وی ادامه داد: دستیابی به منابع آبی پایدار و ایجاد تحول اقتصادی در فلات مرکزی و شرق کشور، رشد صنایع معدنی، اشتغال زایی و بهره‌گیری از پتانسیل‌های بومی از مهم‌ترین دستاوردهای پروژه انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان است.

منبع: شهرآرا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.