فریادهای سعودی ها همچنان در شبکه های اجتماعی بلند است و از مقامات و محمد بن سلمان ولیعهد سعودی، ، به خاطر سیل ویرانگر شهر جده انتقاد می کنند.

جده در حال غرق شدن، بن سلمان به دنبال افتتاح رقاص خانه جدید!
به گزارش قدس آنلاین سعودی‌ها به هشتگ «جده در حال غرق شدن» در شبکه‌های اجتماعی، همزمان با به راه افتادن سیل‌ در مناطق گسترده ای از عربستان ، مانند فاجعه سال 2009 واکنش نشان دادند.

خالد، پسر سعد الجبری، مشاور امنیتی پیشین سعودی، در توییتی از مقامات انتقاد کرد و نوشت: «اخبار ویرانگری از جده شنیده می شود... 2 نفر بر اثر سیلاب در شهر جان باختند... در حالی که میلیاردها برای پروژه‌های تخیلی حیوانات (اشاره به پروژه نیوم که چندی پیش توسط محمد بن سلمان اعلام شد ) هزینه می شود ، وی بر شکست مقامات در رفع مشکلات زیرساختی دائمی تاکید کرد.

جده در حال غرق شدن، بن سلمان به دنبال افتتاح رقاص خانه جدید!

غانم الدوسری، فعال سعودی در توئیتی نوشت جده در فساد محمد بن سلمان غرق شده است و این نشان می دهد که تنها محله های سعودی ها در سیل غرق شد و هیچ یک از کاخ های آل سعود آسیب ندیده است "

جده در حال غرق شدن، بن سلمان به دنبال افتتاح رقاص خانه جدید!

سعید بن ناصر الغامدی با کنایه به سیاست های ولیعهد سعودی در جده گفت: اصلاح چیزی که سالها تهدید شده مهم نیست، بلکه مهم تخریب محله ها و رقاص خانه کردن آن است. صرف میلیاردها برای گلف و اوکراین و خرید باشگاه و قایق بادبانی!خداوند متعال فرمود: (و پول خود را به احمقان ندهید)

ترکی الشلهوب در توییتی پرسید: آیا اسراف در تفریح، برگزاری مهمانی ها و مسابقات کشتی آزاد مهمتر از جان شهروندان است؟ کی این مشکل را که به معنای واقعی کلمه شهروند را نابود می کند حل می کنند؟

جده در حال غرق شدن، بن سلمان به دنبال افتتاح رقاص خانه جدید!

سیلاب‌های ناشی از بارندگی‌های شدید و استثنایی اخیر معابر و خیابان‌های شهر جده را زیر آب برده و ده‌ها خودرو را با خود برده و خسارات زیادی به خانه‌های بسیاری در استان غربی عربستان وارد کرده و جان حداقل دو نفر را گرفته است.

تصاویر ویدئویی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، وقوع سیلاب‌ها پس از بارندگی شدید در محله‌های مسکونی مانند محله النزهه و محله الزهرا و حجم عظیمی از تخریب‌ها را نشان می‌دهد که تعداد زیادی از خودروها را یا زیرا آب برده و برخی را با خود برده است.

فریادهای شهروندان نیز درشبکه های اجتماعی بلند شد و از مسئولان انتقاد کردند و از تیم های اورژانس محلی خواستند تا برای نجات افرادی که ساعت ها در داخل خودروهایشان گیر کرده بودند، تلاش کنند.

منبع: العالم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.