شهردار منطقه سه مشهد با بیان این که از اعلام آمار بام فروشی در این کلانشهر معذور است گفت: این پدیده به دلایل مختلف که همراه با آسیب‌های اجتماعی است در حاشیه شهر رو به گسترش است.

شهردار منطقه سه مشهد: گسترش پدیده بام فروشی در حاشیه شهر مشهد/از اعلام آمار بام فروشی اجتناب می‌کنم

به گزارش قدس خراسان آنلاین، مهدی خداشناس ظهر یکشنبه در نشستی خبری اظهار کرد: به دلیل مهاجرت از کشورهای همسایه گرفتار این پدیده شوم هستیم.

شهردار منطقه سه مشهد اضافه کرد: منطقه سه شهرداری مشهد دومین منطقه بزرگ این کلانشهر از لحاظ جمعیتی با سه هزار و ۳۰۰ هکتار مساحت است که طبق سرشماری سال ۱۳۹۵، جمعیتی افزون بر ۵۱۴ هزار نفر را در خود جای داده است.

وی گفت: ٢٩درصد مساحت منطقه سه را سکونتگاه‌های غیر رسمی تشکیل می‌دهد و ۵۶ درصد جمعیت منطقه در این بافت‌ها زندگی می‌کنند.

خداشناس افزود: ۸۵۰ هکتار اراضی بزرگ مقیاس در منطقه وجود دارد که در یک‌سال گذشته ۲۵۰ هکتار از این زمینها تعیین تکلیف شده است.

شهردار منطقه سه مشهد ادامه داد: امسال ۵۳۶ پروانه ساخت و ۴۰۰ پروانه پایانکار در منطقه صادر و ۲ هزار و ۶۰۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز نیز مهر و موم شده است

وی گفت: در محدوده مهرگان منطقه سه شهرداری مشهد، کاربری اراضی، دولتی است و مشکل سند وجود ندارد اما در منطقه "قُرُقی" مشکل ارائه خدمات وجود دارد و زمین‌ها به صورت قولنامه‌ای درحال خرید و فروش است.

خداشناس افزود: با همکاری سازمان زمین و مسکن، طرح ساخت مسکن ملی در منطقه سه انجام می‌شود و در آینده هزار و ۲۰۰ پروانه برای زمین‌های منطقه مهرگان صادر خواهد شد.

شهردار منطقه سه مشهد در خصوص جا به جایی راه‌آهن نیز اظهار کرد: این موضوع یک کلان‌پروژه است و در آینده باید راه‌آهن از شهر مشهد خارج شود لذا این طرح در مرحله مطالعه است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.