مبحث اخلاق و انسانیت باعث ساخت فیلم «دِرب» شد.

«دِرب» انسان را با وجوه فراموش شده انسانیت آشنا می کند

به گزارش قدس آنلاین «دِرب» به کارگردانی هادی محقق از جنس فیلم های هنر و تجربه است. این فیلم بیشتر براحساسات انسان در نسبت با طبیعت تاکید می کند و آن را به طبیعت انسانی آدم‌ها پیوند می زند. در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر این فیلم موفق به دریافت دیپلم افتخار جایزه ویژه هیئت داوران شد.


محقق، تهیه کننده فیلم «دِرب» با اشاره با موضوع فیلم عنوان کرد: این فیلم در ارتباط با مامور برقی است که برای رساندن برق به یک خانه دورافتاده روستایی به سراغ دو انسان معلول می رود که برق خانه آن ها را وصل کند.

وی در ارتباط با دغدغه خود از ساخت این فیلم گفت:مبحث اخلاق و انسانیت باعث ساخت فیلم «دِرب» شد.این فیلم اشاره به این موضوع دارد که ما بدون انتظار از دیگران و بدون منت به آن ها کمک کنیم.
«دِرب» انسان را با وجوه فراموش شده انسانیت آشنا می کند

این تهیه کننده به نقش اصلی این فیلم که خود کارگردان هست اشاره کرد و گفت: «هادی محقق» بعد از انتخاب بازیگر به عنوان نقش اصلی،احساس کرد حق مطلب در مورد این نقش ادا نمی شود و تصمیم گرفت خودش نقش اصلی فیلم را برعهده بگیرد.

محقق در پاسخ به این سوال که دلیل وجود پلان های ثابت و طولانی در فیلم چیست،بیان کرد:یک بحث فلسفی وجود دارد که می گوید انسان ها می توانند با نشانه ها به یک دیگر کمک کنند و زمانی که بتوانیم با زبان تصویر، جهانی را ترسیم کنیم،نیازی به گفت وگوی زیاد نیست.در واقع حس شاعرانه ونگاهی که سینما به جهان می دهد، می تواند جزئیات و کلیات را به تصویر بکشد.اساسا شیوه کاری کارگردان فیلم «دِرب» هم همین طور است و معمولا در اکثر فیلم های ایشان نمادهایی ازپلان های ثابت ولانگ شات وجود دارد.

وی به مکان فیلمبرداری که در استان کهگیلویه و بویراحمد،اطراف شهرستان دهدشت انجام شده اشاره کرد و در ادامه گفت:این فیلم در بخش افتتاحیه جشنواره بوسان کره جنوبی وسئول بوده و جایزه اصلی بخش جی سئوک را دریافت کرده است همچنین در جشنواره سه قاره نانت بالون نقره ای بهترین فیلم را ار آن خود کرده است.

«شهر خاموش» برنده بهترین کارگردان جشنواره تالین

رضا محقق تهیه کنندگی فیلم «شهر خاموش» را برعهده دارد و از دریافت جایزه باارزش بهترین کارگردانی فستیوال به احمد بهرامی برای این فیلم خبر داد.
وی در تکمیل صحبت های خود بیان کرد: امسال تهیه کنندگی سه فیلم «دِرب»،«شهرخاموش» و«چرا گریه نمی کنی» را برعهده داشتم و هر سه فیلم در فستیوال های اروپایی نانت فرانسه،بلفورت فرانسه و تالین استونی حضور داشتند و با استقبال منتقدان و تماشاگران رو به رو شدند.

«دِرب» انسان را با وجوه فراموش شده انسانیت آشنا می کند

خبرنگار: محدثه رضایی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.