پرستاری را می توان هم هنر نامید و هم علم. پرستاران نقش مهمی در بیمارستان ها و مراکز درمانی ایفا می کنند. پرستاری بزرگترین حرفه بهداشت و درمان در ایران و جهان است.

پرستاری، شغلی درآمیخته با عشق و ایثار و اراده

به بهانه روز پرستار با عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور گفت و گویی انجام دادیم که در ادامه می خوانید:

اعظم فخری محمودی، عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور در گفت و گو با قدس آنلاین گفت: در اهمیت شغل پرستاری همین بس که روز پرستار به مناسبت میلاد بانوی عشق و ایثار، اسطوره صبر و مقاومت حضرت زینب سلام الله علیها نامگذاری شده و در واقع پرستاری ترکیب و آمیزه ای از هنر، اراده، عشق و ایثار است که آن را از دیگر مشاغل مجزا کرده است.

اعظم فخری محمودی ادامه داد: روز پرستار روز افتخار انسان به انسانیت است و اگر بر ارزش های پرستاری متمرکز شویم در می یابیم که پرستاری از دیدگاه دین ما و از نظر بزرگان دین ثواب بسیار زیادی دارد که قابل شمارش نیست.

شغلی درآمیخته با عشق و ایثار و اراده

این سفیر مهربانی افزود: در دنیای امروز، پرستاری مفهومی علمی تر و گسترده تر پیدا کرده چنانچه این شغل همانند گذشته محدود به بیمارستان نیست بلکه پرستاری جامعه نگر و پرستاری در منزل نیز به آن اضافه شده است.

فخری محمودی در تعریف پرستاری جامعه نگر عنوان کرد: پرستاری جامعه نگر همان است که فرد را در ارزیابی سلامت دور از بالین قرار می دهد چنانکه پرستاران از کوچک ترین موضوعات سلامتی مردم جامعه تا مشکلاتی که هنگام بستری و در بالین پیدا می کنند دخیل هستند.

عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور افزود: پرستاران کشور ما به لحاظ علمی و حرفه ای جزو بهترین های دنیا به حساب می آیند و در دوران کرونا نیز در اثبات علم، عشق و ایثار خود نسبت به بیماران سنگ تمام گذاشته و با نثار جان خود بسیاری از بیماران کرونایی را از مرگ حتمی نجات دادند.

شغلی درآمیخته با عشق و ایثار و اراده

فخری محمودی ادامه داد: در واقعه کربلا، حضرت زینب(س) با صبوری، مهر و محبت و پرستاری از مجروحان حادثه کربلا ماندگار شد و ما به عنوان رهروان آن حضرت، به شغل خود افتخار می کنیم که می توانیم برای تسکین درد همنوعان خود نقش ایفا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این شغل سراسرش خاطره است و اما بهترین و شیرین ترین خاطره، لبخند و برق چشمان بیماران بهبود یافته هنگام خداحافظی از پرستار است.

شغلی درآمیخته با عشق و ایثار و اراده

عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور گفت: بهتر است در این روز مبارک سخنی از کمبودها و کاستی ها نباشد و به زیبایی ها بیندیشیم و اما زیباترین حسی که شاید در کمتر شغلی بتوان آن را حس کرد این است که قدمی برای سلامت هموطنان مان بر می داریم و هنگامی که سلامتی شان در خطر است در جهت ارتقای سلامتی و بهبود شان، گامی هر چند کوچک برداریم.

خبرنگار: عفت زارع

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.