دبیر جشنواره تئاتر خراسان رضوی در خصوص سطح آثار رسیده به این دوره از جشنواره گفت: سطح آثار با گذشته تغییری نداشته است. با این حال به نظر می‌رسد تئاتر استان نیازمند توسعه فضای آموزشی است و باید مصرانه در این خصوص تلاش کرد.

سطح آثار این دوره از جشنواره تئاتر خراسان رضوی با گذشته تفاوتی ندارد

به گزارش قدس خراسان آنلاین، محمد جهانپا با اشاره به کیفیت جشنواره تئاتر استانی امسال در خراسان رضوی اظهار کرد: در جشنواره امسال حدود ۱۰۱ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید. این آثار از شهرستان‌های سبزوار، تربت حیدریه، خواف، قوچان و طرقبه‌شاندیز و همچنین مشهد بود که در حال حاضر ۱۱ مورد از این تولیدات در مرحله نهایی قرار دارد.

وی ادامه داد: این جشنواره از ساعت ۱۵ امروز در مجموعه تئاتر شهر مشهد کار خود را آغاز خواهد کرد. جشنواره تئاتر استان به مدت سه روز ادامه دارد و ۱۲ آذر ماه نیز اختتامیه آن برگزار خواهد شد.

دبیر جشنواره تئاتر خراسان رضوی با بیان اینکه در این دوره از برگزاری جشنواره اساتیدی مانند رضا صابری به عنوان داور، آن هم پس از مدت‌ها حضور دارند که اتفاق خوبی برای جشنواره است، گفت: همچنین حضور بازیگران و گروه‌های نمایش جوان چشمگیرتر از گذشته است. در واقع جوانانی که جویای نام بودند و فرصت کمتری داشتند، به این جشنواره آمده‌اند. همچنین شهرستان‌ها به لحاظ تولید آثار با تنوع بیشتری به میدان آمده‌اند و به عنوان نمونه گروه شهرستان خواف در حوزه نمایش‌های آئینی و فولکلور تولید اثر داشته است.

جهانپا اضافه کرد: در این دوره مجموعه‌هایی مانند حوزه هنری خراسان رضوی، موسسه آفرینش‌های آستان قدس و شهرداری مشهد حضور دارند و جوایزی برای گروه‌ها در نظر گرفته‌اند. تئاتر حماسی، جهان‌شهر برکت و سیره رضوی بخش‌های جداگانه‌ای است که در این دوره به آن پرداخته و بابت آن هدایایی نیز برای تئاتری‌ها در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: هر روز از برگزاری این دوره از جشنواره به نام یکی از اساتید زنده‌یاد عرصه نمایش است. امروز به یاد مهدی صباغی است و فردا نیز به یاد غلامرضا بایزان‌منش. روز بعد از آن هم به یاد سیدمحسن مصطفوی‌زاده و اختتامیه جشنواره نیز به نام سعید تشکری برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره تئاتر خراسان رضوی تاکید کرد: باید توجه داشت فعالان تئاتر استان فعالیت پررنگی دارند و از این جهت خراسان رضوی را نمی‌توان با استان‌های دیگر مقایسه کرد. باید قدردان هنرمندان شهرستانی باشیم و لازم است مسئولان به آنان توجه ویژه‌ای داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.