مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: از مسئولان کشوری مرتبط با هنرهای نمایشی درخواست می‌کنم در این زمینه به خراسان رضوی کمک کنند چراکه در این حوزه ظرفیت‌های بسیار خوبی وجود دارد.

ظرفیت‌های بسیار خوبی در تئاتر خراسان رضوی وجود دارد

به گزارش قدس خراسان آنلاین، محمد حسین‌زاده ظهر شنبه در مراسم اختتامیه سی و دومین جشنواره تئاتر خراسان رضوی اظهار کرد: اجرای تئاتر امکانات و اعتبار زیادی لازم دارد و در تمام این زمینه‌ها محدودیت‌هایی وجود دارد. بر این اساس سختی‌هایی که گروه‌های نمایش به جان خریدند و زحمتی که برای اجرا در جشنواره در حضور داوران کشیدند و خود را آماده کردند، جای قدردانی و تحسین دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: جشنواره‌ها و رقابت چند برنده دارد اما حضور در این عرصه و دیدن دیگر نمایش‌ها و هنرمندان سبب رشد و استوارتر شدن گام‌ها می‌شود. حضور پیشکسوتان در این جشنواره بسیار ارزشمند است. آن‌ها گنجینه تئاتر استان هستند و این حضور برای جوانان ارزشمند است.

وی با بیان اینکه جنس و اثرگذاری تئاتر با دیگر هنرها متفاوت است، تصریح کرد: قصه و درام در تئاتر نقش بسیاری دارد و با روح و جان مخاطب ارتباط می‌گیرد. در سینما بارها سکانس‌ها برداشت می‌شود اما در تئاتر بازیگر به صورت زنده تمام احساسش را به مخاطب منتقل می‌کند. لذت تئاتر در زنده و چشم در چشم بودن با مخاطب است.

حسین زاده ادامه داد: سختی‌های کار تئاتر و نبود امکانات، کار در این حوزه را سخت و ارزش مجاهدت اهالی تئاتر را بیشتر کرده است.

حق تئاتر شهرستان دیده شدن است

محمد جهانپا، دبیر جشنواره تئاتر خراسان رضوی نیز در ادامه اختتامیه اظهار کرد: روزهای اول در دبیرخانه تلاش کردیم با توجه به تجربیات هنرمندان جشنواره‌ای خوب برگزار کنیم. بر این اساس از پیشکسوتان تئاتر استان دعوت شد تا جایزه ویژه‌ای به نام فانوس اهدا شود. همچنین با دبیران گذشته جشنواره جلساتی برگزار کردیم. در این جلسات نکات مثبت جشنواره‌های پیشین را بررسی کردیم و نقاط قوت را به جشنواره امسال افزودیم. امسال ۱۰۱ اثر متقاضی شرکت در جشنواره بودند که بعد از بازبینی ۵۳ اثر انتخاب شد و در نهایت در نهم آذر ماه میزبان نمایش‌های راه یافته به مرحله نهایی بودیم.

دبیر جشنواره تئاتر خراسان رضوی افزود: خوشبختانه در این دوره از جشنواره شاهد همراهی و همدلی نهادهای مختلفی مانند شهرداری مشهد، حوزه هنری خراسان رضوی، کانون پرورش فکری کودک و نوجوان و اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با ستاد دبیرخانه جشنواره بودیم.

وی اضافه کرد: از تمام کسانی که در عرصه تئاتر موثر هستند، می‌خواهم به تئاتر شهرستان توجه کنند. تئاتر شهرستان نیازمند کمک‌های مالی، آموزشی و سخت‌افزاری است. حق تئاتر شهرستان دیده شدن است و این وظیفه مسئولان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.