سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: از صبح دیروز، ۱۳ آذر ماه که بارش برف و کولاک در خراسان رضوی آغاز شد تا کنون هشت فقره حادثه در محورهای استان اتفاق افتاده که تعداد افراد متاثر از این حوادث ۱۸۸ نفر بوده است.

امدادرسانی هلال احمر به ۱۸۸ نفر در جاده‌های خراسان رضوی/برف و کولاک جان یک نفر را گرفت

به گزارش قدس خراسان آنلاین، ابوالفضل رفیعی با بیان اینکه یک نفر در برف و کولاک دیروز مشهد جان خود را از دست داد، افزود: به دلیل بارش برف، کولاک و یخبندان ۲ فقره حادثه در محورهای مواصلاتی مشهد اتفاق افتاد که ۱۱ نفر متاثر از این حوادث بودند. همچنین در این ۲ حادثه ۱۰ نفر مصدوم و چهار نفر توسط نیروهای امدادی به مرکز درمانی منتقل شدند. متاسفانه یک نفر نیز در این حوادث فوت کرده است.

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در ادامه بیان کرد: در یک حادثه جاده‌ای در محور فریمان به تربت‌ جام ۱۱ دستگاه خودرو به صورت زنجیره‌وار با یکدیگر برخورد داشتند که ۱۸ نفر از این حادثه متاثر شدند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در محور تربت‌ جام به مشهد یک حادثه رخ داد که یک نفر مصدوم داشت و یک نفر هم توسط نیروهای امدادی به بیمارستان منتقل شد. در محور سرخس نیز یک فقره حادثه با سه نفر مصدوم و یک نفر اعزام به بیمارستان گزارش شده است.

رفیعی با اشاره به حادثه مفقود شدن پنج نفر در خلج توضیح داد: در ساعت ۳۰ دقیقه بامداد امروز خبر مفقودی پنج نفر در برف و کولاک خلج اعلام شد که بلافاصله سه تیم واکنش سریع به محل اعزام شدند و مراحل ردیابی تا ساعت پنج بامداد ادامه داشت. مفقودان پس از پیدا شدن به ماموران نیروی انتظامی تحویل شدند.

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی خاطرنشان کرد: شامگاه گذشته در محور تربت‌ حیدریه به سمت مشهد در گردنه خماری نیز به علت برف و کولاک شدید یک دستگاه تریلی مسیر را قیچی کرد و باعث شد تعداد زیادی خودرو به طول ۱۵ کیلومتر متوقف شوند. برف و کولاک شدید در این حادثه سبب مسدود شدن جاده شد.

وی اضافه کرد: بلافاصله این موضوع به مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی اعلام شد و با پیگیری‌های انجام شده کلیه نیروهای امدادی، پلیس‌ راه و راهداری به محل حادثه اعزام شدند. پس از حضور نیروهای امدادی در محل تریلی از جاده خارج و محور مزبور توسط نیروهای راهداری بازگشایی شد اما برودت هوا، یخبندان و شدت برف تردد را با کندی روبه‌رو کرده بود.

رفیعی خاطرنشان کرد: در این حادثه ۱۵۰ نفر امدادرسانی شدند که در میان آنان ۲ خانم باردار با فوریت اورژانسی شناسایی شدند که بلافاصله توسط نیروهای پلیس‌ راه و راهداری معبر بازگشایی شد و توسط نیروهای امدادی در صحت و سلامت به مرکز درمانی منقل شدند.

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی اظهار کرد: در پی حادثه دیشب که در محور تربت‌ حیدریه رخ داد کلیه عوامل امدادی آماده‌باش کامل بودند. همچنین کلیه مساجد و پایگاه‌های اورژانس در محور برای اسکان احتمالی مسافران به حالت آماده‌باش در آمدند.

وی بیان کرد: از روز گذشته تاکنون ۱۷ تیم عملیاتی، ۴۶ نفر نجاتگر، هشت دستگاه آمبولانس، چهار دستگاه خودروی نجات و پنج دستگاه خودروی کمک‌دار در کلیه محورهای مواصلاتی استان آماده‌باش بودند.

رفیعی گفت: در حال حاضر کلیه محورهای استان بازگشایی شده و هیچ مورد خاصی تا این لحظه گزارش نشده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.