رئیس جمهور در سی و هشتمین سالروز تشکیل شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، گفت: باید به وضع موجود و مطلوب در شورای عالی انقلاب فرهنگی و فاصله موجود میان آنها نگاه داشته باشیم.

باید به وضع موجود و مطلوب در شورای عالی انقلاب فرهنگی توجه شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز (شنبه) در مراسم سی و هشتمین سالروز تشکیل شورای‌عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: مباحثی که در حوزه علم و فرهنگ مطرح شده، حتماً مسائل مهمی هستند.

رئیس جمهور عنوان کرد: باید به وضع موجود و مطلوب در شورای عالی انقلاب فرهنگی و فاصله موجود میان آنها نگاه داشته باشیم. نگاه باید عادلانه و نقادانه باشد. باید به اسناد بالادستی و نکاتی که در روزهای آغازین از سوی امام (ره) تحت عنوان انتظار از شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد، پرداخته شود.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم تحول را اجرایی و عملیاتی کنیم، باید گذشته بررسی شود و دیده شود شورا در ادوار مختلف در چه بخش‌هایی موفق بوده تا تقدیر و تشکر شود و نسبت به کاستی‌ها جبران صورت گیرد تا در نهایت شورا، به خط شورای عالی انقلاب فرهنگی بازگردد.

رئیسی تصریح کرد: هر کدام از واژگان «شورای عالی انقلاب فرهنگی» اقتضائاتی دارند و طبیعتاً تحول الزاماتی دارد. اولین گام در تحول، نگاه تحولی است. اندیشه تحولی و انگیزه تحولی اگر نباشد، تحول اتفاق نخواهد افتاد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: باید در فرآیندها توسط اهل فن، خردمندان و چهره‌های فرهنگی باز نگاه شود تا ببینند این اقدامات با کار تحولی همخوانی دارد یا خیر. بخش‌های مختلف علمی و فرهنگی نیز باید نگاهی به ساختارهای خود داشته باشند و بررسی کنند مأموریت‌های محوله را محقق کردند یا خیر.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.