استاندار خراسان رضوی گفت: بانک‌ها مکلف به پیگیری سهم خود از تسهیلات تکلیفی اشتغالزایی برای استان از مرکز کشور و تنظیم جدول برای پرداخت منظم آن به متقاضیان هستند.

بانک‌ها مکلف به پیگیری تسهیلات اشتغالزایی در خراسان رضوی شدند

به گزارش قدس خراسان آنلاین، یعقوبعلی نظری یکشنبه شب در نشست قرارگاه اشتغال خراسان رضوی در محل استانداری اظهار کرد: ضروری است دبیرخانه کارگروه اشتغال استان هفته به هفته سهم هر یک از بانک‌ها برای تعهد اشتغال را طبق برنامه ریزی هفتگی استان مشخص کند و میزان عملکرد بانک را براساس این برنامه بررسی کند که هر بانک چقدر از سهم تسهیلات اشتغالزایی هر دستگاه اجرایی را به متقاضیان پرداخت کرده است.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: در این راستا باید نشستی با مدیران بانک‌های خراسان رضوی برگزار و بخشهای مختلف و تکالیف آنها در تحقق تعهد استان برای اشتغالزایی تشریح شود.

وی پس از شنیدن نتایج بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در تحقق تعهد هفتگی خود برای ایجاد اشتغال گفت: دستگاه هایی مانند اداره کل صنعت معدن و تجارت و اداره کل آموزش و پرورش تا پایان هفته فرصت دارند تا اصلاحات نهایی را در عدد تعهد خود برای اشتغالزایی اصلاح کرده و در نشست بعدی قرارگاه آن را ثبت و اعلام کنند و مکلف به تحقق آن تا پایان سال شوند.

نظری با اشاره به فرصتهای اشتغال زیادی که در طرحهای عمرانی و زیرساختی استان وجود دارد، اظهار داشت: اخیرا فقط برای روکش آسفالت در استان برگزاری هفت مناقصه مصوب شده است که اشتغال زیادی را در خود نهفته دارد، افزون بر این طرح‌های آبرسانی و برق رسانی و ... زیادی از سوی شرکتهای خدماتی در استان در حال اجرا است که فرصت‌های شغلی زیادی را فراهم می کنند لذا دستگاه های اجرایی متولی باید این فرصت‌های شغلی را ثبت کنند تا بتوان تعهد امسال استان را محقق کنند.

ایجاد ۱۰۵ هزار و ۹۲۶ فرصت شغلی در خراسان رضوی

محمدامین بابایی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: تعهد امسال استان ایجاد ۱۰۵ هزار و ۹۲۶ فرصت شغلی است که براساس گزارش سامانه رصد اشتغال در ۲۰ آذرماه، تاکنون ۶۶ هزار و ۴۳۹ شغل از این استان در سامانه ثبت شده که معادل تحقق ۶۲.۷ درصد از تعهد کل استان در سال جاری است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزود: در هفته جاری ۱۲ شهرستان خراسان رضوی ۱۰۰ درصد از تعهد خود، ۶ شهرستان بین ۹۰ تا ۹۹ درصد، هفت شهرستان بین ۸۰ تا ۹۰ درصد، باقی شهرستان‌ها نیز بین ۶۰ تا ۷۰ درصد از تعهد خود را محقق کرده اند.

وی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی از جمله اداره کل صنعت، معدن و تجارت، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی به ترتیب بیشترین میزان تحقق تعهد اشتغال خود را تاکنون در خراسان رضوی داشته اند.

بابایی اضافه کرد: خراسان رضوی در تحقق تعهد اشتغال خود در سال جاری در بین استانهای دیگر کشور رتبه بیست و سوم، در ثبت اشتغال در سامانه رصد اشتغال رتبه دوم و در صحت سنجی رتبه نهم کشور را دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.