فیلم طنزِ روبن اوستلوند موفق به دریافت جوایز بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین فیلمنامه در جشنواره اروپایی شد.

«مثلث اندوه» برنده چهار جایزه جشنواره فیلم اروپا

به گزارش قدس آنلاین، فیلم طنزِ روبن اوستلوند موفق به دریافت جوایز بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین فیلمنامه در جشنواره اروپایی شد.

بر اساس این گزارش، دروی جوایز جشنواره فیلم اروپای امسال که در ریکاویک ایسلند برگزار شد برای «مثلث اندوه» آسانتر از آب خوردن بود.

کارگردان سوئدی این فیلم علاوه بر دریافت جایزه بهترین فیلم برای تازه‌ترین اثر خود موفق به دریافت دو جایزه دیگرِ بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه نیز شد تا آن‌ها را به کلکسیون جوایز اروپایی خود که از سال ۲۰۱۷ کسب کرده است اضافه کند.

بازیگر کروات قدیمی، زلاتو بوریچ، توانست برای ایفای نقش یک تولیدکننده کود روس در این فیلم جایزه بهترین بازیگر مرد را از آن خود کند.

غیر از «مثل اندوه» که مهم‌ترین جوایز امسال این جشنواره را ربود، ویکی کریپس موفق شد به خاطر ایفای نقش امپراتریس اتریش در قرن نوزدهم، ماری کروتزر، در فیلم Corsage جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را از آن خود کند.

در عین حال، مارگارت فون تروتای آلمانی به سومین زن در طول تاریخ ۳۴ ساله این جشنواره تبدیل شد که توانست جایزه یک عمر تلاش و دستاورد این جشنواره را به خانه ببرد. اگرچه بریتانیا یکی از تهیه کننده‌های رسمی «مثلث اندوه» محسوب می‌شود، اما سینمای این کشور شب تلخ و بی رونقی را سپری کرد.

سهم بریتانیا از این جشنواره فقط جوایز فنی-طراحی تولید و لباس-برای فیلم «بلفاست» ساخته کنت برانا بود؛ و پل مسکال در رقابت با رقیب کروات خود برای دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد شکست خورد.

لیست کامل جوایز:

بهترین فیلم: «مثلث اندوه»

بهترین کمدی: رئیس خوب

کشف اروپایی: بدن کوچک

بهترین مستند:ماریوپولیس ۲

بهترین انیمیشن: ورود سگ‌ها و ایتالیایی‌ها ممنوع

بهترین فیلم کوتاه: زندگی جنسی مامان بزرگ

بهترین کارگردان: روبن اوستلوند، مثلث اندوه

بهترین بازیگر: زنویکی کریپس، Corsage

بهترین بازیگر: مردزلاتکو بوریچ، مثلث اندوه

بهترین فیلمنامه: نویسروبن اوستلوند، مثلث اندوه

بهترین فیلمبرداری: دختر ساکت

بهترین تدوین: روزهای سوخته

بهترین طراحی تولید: بلفاست

بهترین طراحی لباس: بلفاست

بهترین گریم: همه چیز در جبهه غرب آرام است

بهترین موسیقی: سوراخ

بهترین جلوه‌های ویژه: همه چیز در جبهه غرب آرام است

جایزه یک عمر دستاورد: مارگارت فون تروتا

دستاورد اروپایی در سینمای جهان: الیا سلیمان

داستانگویی خلاق اروپایی: مارکو بلاچیو

جایزه تولید مشترک اروپا: اوکراین

جایزه فیلم دانشگاه اروپا: EO

جایزه حمایت از محیط زیست: پیمان سبز اروپا

منبع: آنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.