رییس اداره سنجش آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: دانش‌آموزانی که فارغ‌التحصیل شده‌اند و نمره کمتری گرفته‌اند می‌توانند جهت افزایش نمره در طرح ترمیم معدل شرکت کنند. 

فارغ‌التحصیلان می‌توانند جهت بهبود سوابق تحصیلی خود، در طرح ترمیم معدل شرکت کنند  

حسین فاطمی‌نژاد رییس اداره سنجش اداره کل آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار قدس خراسان آنلاین اظهار کرد: ما درآستانه امتحانات نوبت اول هستیم و دانش آموزان ما از ابتدای دی ماه تا پایان دی ماه در امتحانات شرکت خواهند کرد، همچنین در نوبت اول امتحانات به شکل داخلی برگزار خواهد شد، به صورتی که همه فرایند برگزاری امتحانات از تنظیم برنامه، طراحی سوال، تصحیح اوراق تا اعلام نتایج به عهده ی شورای مدرسه و معلمین است که با نظارت مدیر انجام می‌شود.

رییس اداره سنجش آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: در دوره ابتدایی ارزشیابی‌ها به صورت توصیفی و کیفی است و آموزگاران ما در بازه زمانی دی ماه نتایج ارزشیابی را به مدیر گزارش می‌دهند تا به اولیای دانش‌آموزان اطلاع رسانی شود.

وی با اشاره به اینکه در متوسطه اول و دوم نحوه برگزاری امتحانات به صورت داخلی است، عنوان کرد: در ستاد امتحانات استان مصوبه‌ای را داشتیم براساس شیوه نامه‌ها و آیین نامه‌هایی مبنی بر اینکه، در نوبت اول برگزاری امتحانات همزمان با تشکیل کلاس‌ها خواهد بود و کلاس‌های درسی دایر است و اگر مدرسه‌ای در متوسطه اول و دوم مشکلی از نظر فضای فیزیکی برای برگزاری امتحانات داشته باشد، می‌تواند از کمیسیون خاصی که در مناطق آموزش و پرورش مستقر هستند درخواست عدم تشکیل کلاس را داشته باشد و امتحانات خود را در هفته‌های پایانی دی ماه برگزار کند.


فاطمی‌نژاد با اشاره به امتحانات نهایی اظهار کرد: ما در پایه نهم دانش آموزانی داریم که موفق به گرفتن مدرک نشده‌اند و مشمول ماده ۳۲ هستند که امتحاناتشان به شکل هماهنگ استانی برگزار می‌شود و اوراق آنها به صورت متمرکز استانی تصحیح خواهد شد و تا پایان دی نتایج اعلام می‌شود، علاوه بر این دانش آموزان کار و دانش در متوسطه دوم هم طبق یک برنامه هماهنگ استانی در امتحانات هنرستان‌ها شرکت خواهند کرد.


وی در ادامه عنوان کرد: در متوسطه نظری دانش آموزانی داریم که خرداد و شهریور موفق به اخذ دیپلم نشده‌اند و قرار است در امتحانات نهایی کشوری دی ماه شرکت کنند، که ما برای این دانش آموزان ۷۸ حوزه در استان برای شرکت در امتحان نهایی پیش‌بینی کردیم و همچنین سه حوزه تصحیح اوراق که برگه‌های امتحانی به آنجا منتقل می‌شود.

رییس اداره سنجش اداره کل آموزش و پرورش گفت: بر اساس مصوبات اخیر، کنکور ۱۴۰۲ تفاوتی با کنکورهای سال قبل دارد، به این گونه که دروس عمومی از کنکور حذف شده و سهم سوابق دروس عمومی با امتحانات نهایی خواهد بود، همچنین تبصره موجود برای دانش آموزان کاردانش و فنی حرفه‌ای که می‌خواهند در کنکور شرکت کنند به این صورت است که اگر افراد قبل از سال ۸۴ دیپلم گرفته‌اند و امتحانات آنها به صورت نهایی برگزار نشده، همچنین افرادی که قبل از سال ۹۱ مدرک پیش دانشگاهی گرفته‌اند و امتحانات آنها به صورت نهایی نبوده است، باید سابقه تحصیلی ایجاد کنند که می‌توانند در دی، خرداد و شهریور برای ایجاد سابقه اقدام کنند.


وی تشریح کرد: همچنین به دنبال مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در تأثیر گذاری ۴۰ درصدی سوابق تحصیلی در نتیجه کنکور، بسیاری از دانش آموزان نظام قدیم آموزشی که سال‌ها قبل دیپلم گرفته بودند از این مصوبه احساس ضرر کردند؛ دانش آموزانی که فارغ‌التحصیل شده‌اند و نمره کمتری گرفته‌اند نیز می‌توانند جهت افزایش نمره در طرح ترمیم معدل شرکت کنند.

گفتنی است؛ طبق اعلام رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش داوطلبان فرصت دارند یک بار برای هر درس در آزمون ترمیم آن شرکت کنند؛ گفت: آن‌ها در دو نوبت دی ماه سال جاری و خرداد ماه سال آینده و در دو نوبت فرصت ترمیم معدل دارد؛ می‌توانند برنامه ریزی کنند اگر درسی را نمی‌توانند در دی ماه در آزمون ترمیم معدل آن شرکت کنند در خرداد در آزمون شرکت کنند؛ برگزاری آزمون ترمیم معدل در دو نوبت دی و خرداد قطعی است اما برای هر درس تنها یک بار می‌توانند در آزمون ترمیم شرکت کنند. آنها می‌توانند به دلخواه در هر نوبت شرکت کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.