معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت:با توجه به آلودگی هوا، فعالیت ورزشی دانش آموزان در فضای باز مدارس مشهد متوقف شده است.

آلودگی هوا فعالیت ورزشی دانش آموزان مشهد را متوقف کرد

به گزارش قدس خراسان آنلاین، صفدر سلطانی اظهار کرد: با توجه به آلودگی هوا طی روزهای اخیر در کلانشهر مشهد و بر اساس بخشنامه موجود در این زمینه فعالیت ورزشی دانش آموزان در روزهای آلوده حذف می‌شود.



معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: مدیران مدارس طبق بخشنامه باید فعالیت‌های ورزشی دانش آموزان و هرگونه فعالیت برون مدرسه‌ای را در روزهای آلودگی هوا به صفر برسانند تا سلامت دانش آموزان تامین شود.



وی ادامه داد: با توجه به این که طی سه روز گذشته میزان آلاینده‌ها در هوای تنفسی مشهد افزایش داشته همه مدیران مدارس باید بخشنامه مربوطه را اجرا کنند.



سلطانی بیان کرد: این اقدام برمبنای پروتکل‌های داخلی اجرا می‌شود، اما تعطیلی مدارس منوط به اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد پس از برگزاری کارگروه آلودگی هوای استان است که تا کنون اعلام و برگزاری در این زمینه انجام نشده است بنابراین مصوبه‌ای در این رابطه نداشته‌ایم.



معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: در صورت اعلام تعطیلی، مدارس ابتدایی و استثنایی به دلیل حساسیت بیشتر در اولویت هستند و سایر مدارس سایر مقاطع در اولویت بعدی قرار می‌گیرند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.