فرمانده نیروی انتظامی مشهد گفت: در مشهد سه اولویت با سه هزار دوربین برای هوشمند سازی وجود دارد. رفع نقاط حادثه خیز و اجرای پروژه‌های نیمه تمام و ناتمام، انتقال مشاغل مزاحم به خارج از شهر و پیش‌بینی پارکینگ در حوزه هسته مرکزی و افزایش فرهنگ ترافیک از جمله راهکارهای موثر در این زمینه است.

فرمانده نیروی انتظامی مشهد: در مشهد سه اولویت با سه هزار دوربین برای هوشمند سازی وجود دارد

به گزارش قدس خراسان آنلاین، سرهنگ احمد نگهبان در سی امین اجلاس کمیسیون حمل و نقل مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور در مشهد اظهار کرد: آنچه در شهر مشهد و شهرهای دیگر نیاز داریم اجرای پروژه شهر هوشمند است از آنجایی که شهر مشهد قطب گردشگری سلامت و زیارت است و دارای ویژگی‌هایی از جمله اختصاص ۵۲ درصد هتل‌های کشور، رتبه دوم حاشیه نشینی با بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر و اقامت ۷۰۰ هزار اتباع بیگانه است.

فرمانده نیروی انتظامی مشهد افزود: لذا هیچ چیزی پاسخگوی این حجم کار نیست مگر اینکه در زمینه هوشمندسازی کارهای جدی انجام شود.

وی بیان کرد: خدمات مشهد کشوری است، زیرا مشهد سالانه پذیرای ۳۰ میلیون زائر است که میانگین آن سالانه ۹۶ هزار نفر شهروند بوده، ۱۶۰ پرواز ورودی و خروجی در فرودگاه هاشمی نژاد انجام می‌شود و به صورت میانگین روزانه ۴۰ راند قطار وارد مشهد می‌شوند پس خدمات چه در حوزه شهری و پلیسی دارای خدمات کشوری است.

نگهبان خاطرنشان کرد:، اما آنچه از دولت دریافت می‌شود، خدمات در حد شهرستان است و تا زمانی که مشهد در زمینه بودجه، امکانات، ساختار و ... کشوری دیده نشود، اتفاق مدنظر رخ نمی‌دهد.

فرمانده نیروی انتظامی مشهد اضافه کرد: نقش شهرداران مهم است و اگر شهرداری کار خود را به خوبی انجام دهد، ۶٠ درصد از فشار کاری ما کاسته می‌شود، زیرا نحوه مبلمان شهری و طراحی محیطی و ساخت و ساز غیر مجاز در کاهش مشکلات امنیتی موثر است.

وی با اشاره به اینکه راهکار کاهش تصادفات، هوشمندسازی است، تصریح کرد: در مشهد سه اولویت با سه هزار دوربین برای هوشمند سازی وجود دارد. رفع نقاط حادثه خیز و اجرای پروژه‌های نیمه تمام و ناتمام، انتقال مشاغل مزاحم به خارج از شهر و پیش‌بینی پارکینگ در حوزه هسته مرکزی و افزایش فرهنگ ترافیک از جمله راهکارهای موثر در این زمینه است.

منبع: شهرآرا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.