دبیرخانه بین المللی جشنواره امام رضا(ع) با حضور هنرمندان برجسته و سرشناس کشور در مشهد آغاز به کار کرد. 

آغاز به کار دبیرخانه جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در مشهد 

به گزارش قدس خراسان آنلاین، دبیرخانه بین المللی جشنواره امام رضا(ع) با حضور هنرمندان برجسته و سرشناس کشور همراه با رونمایی از ۱۶ پوستر جشنواره های استانی امام رضا(ع) امشب، ٢٣ آذر ماه در حوزه هنری مشهد آغاز به کار کرد.


مرتضی سعیدی زاده، مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در این مراسم گفت: چهار جشنواره از شانزده جشنواره بین المللی امام رضا(ع) به صورت بین المللی برگزار می شود که از جمله این جشنواره ها می توان به جشنواره شعر فارسی در کشورهای فارسی زبان، جشنواره شعر عربی در کشورهای عرب زبان و جشنواره شعر ترکی در کشورهای ترک زبان و آذری زبان اشاره کرد.


وی افزود: جشنواره عکس، جشنواره گرافیک و آیه های گرافیکی، جشنواره خوشنویسی، جشنواره فیلم کوتاه رضوی و پویانمایی، جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی هنر در رسانه‌های کشور از دیگر جشنواره های شانزده گانه در سطح استان ها هستند که امسال برای عرض ارادت به ساحت مقدس علی موسی الرضا(ع) با تلاش جمعی هنرمندان و اصحاب فرهنگ برگزار خواهد شد. سعیدی راد در ادامه اظهار کرد: به زعم اکثریت متخصصان و اصحاب هنر و رسانه، عمومی ترین جشنواره کشور، جشنواره امام رضا(ع) است که در کنار پاسداشت این جشنواره به تخصصی کردن این جشنواره می‌اندیشیم.


مدیر عامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) عنوان کرد: تخصصی کردن جشنواره یعنی اینکه هنرمندان و صاحبان هنر و اندیشه تایید کند و مردم و آحاد مردم از آن استفاده کنند و بهره ببرند و این جریان با همراهی اصحاب هنر و رسانه رشد کند و تقویت شود و در کنار تولیدات این جشنواره بتوانیم جریان هنری کشور را توسعه دهیم و فرهنگ رضوی را در جریان این زیست بوم ارتقا بدهیم.


سعیدی راد در پایان تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم به اهداف خود برسیم از همه هنرمندان و صاحبان فکر و اندیشه کشور برای عرض ارادت قدسی و ملکوتی به ساحت مقدس امام رضا(ع) کمک می طلبیم تا بتوانیم بیستمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) را به عنوان یک جریان فرهنگی هنری کشور گسترش دهیم.

سید جلال فیاضی دبیر دهمین جشنواره ملی جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه های کشور درباره این دوره از جشنواره گفت: این دوره بیستمین جشنواره امام رضا(ع) است و طی ماه های گذشته جشنواره های گذشته مورد بررسی قرار گرفت که از تعداد سی و پنج، تعدادی از جشنواره ها در هم ادغام و تعدادی حذف شدند و نهایتاً برگزاری ۱۶ جشنواره به نتیجه رسید.

وی افزود: از تفاوت های عمده این جشنواره با دوره های گذشته حضور یک دبیر متخصص، ملی و شناخته شده در آن رشته است که سوابق بالا دارد و تفاوت دیگر تاکید بر کیفیت آثار است، آثار این دوره به نحوی است که پیوست رسانه‌ای و پیوست فضای مجازی دارد و باید آثار قابل عرضه به جامعه باشد.

فیاضی تاکید کرد: از دیگر ویژگی‌های این جشنواره در این دوره، ساختار و فرآیند نظارتی بر جشنواره است که برای آن یک ساختار متمرکز طراحی شده و در این ساختار متمرکز، همه مراحل جشنواره از ابتدا تا انتها ارزیابی خواهد شد و این ارزیابی در پایان جشنواره، برای دوره‌های بعد مورد توجه خواهد قرار گرفت.

دبیر دهمین جشنواره ملی جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه های کشور تصریح کرد: بخش هویت بصری این دوره از جشنواره به صورت متمرکز انجام شده است و تمام پوسترهای جشنواره های ۱۶ گانه متمرکز در بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا(ع) آماده و تولید شده که امروز در این مراسم از این هویت بصری رونمایی شد.

فیاضی افزود: ستاد خبری و اطلاع رسانی جشنواره به صورت متمرکز و ملی انجام خواهد شد که از نکات دیگر بیستمین جشنواره بین الملی امام رضا(ع) است.

دبیر دهمین جشنواره ملی جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه های کشور گفت: در سال ۹۷ جشنواره جلوه های فرهنگی رضوی در رسانه های کشور به دلایل مختلف تعطیل شد و امسال با بررسی هایی که انجام گرفت دهمین جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه های کشور به میزبانی استان گیلان برگزار خواهد شد.

وی افزود: محورهای بسیار مهمی در مورد توجه قرار گرفته است که از جمله آن ها موضوع خرد ورزی، موضوع گفتگو در فرهنگ امام رضا(ع)، موضوع نقش زیارت در زندگی فردی و اجتماعی مردم، خانواده از دیدگاه امام رضا(ع) و موضوع زیارت به عنوان یک بستر گسترش فرهنگی است.

فیاضی تصریح کرد: بخش ویژه این جشنواره الگوی گفتگو و مدارا است که به نظر یکی از مهمترین بخش های جشنواره است چون جامعه ما به گفته و مدارا نیاز دارد.

دبیر دهمین جشنواره ملی جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه های کشور اظهار کرد: در بخش بین‌الملل آثار خبرگزاری ها و رسانه هایی که در کشور نمایندگی دارند و رسانه هایی در کشورهای اوراسیا هستند می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

فیاضی خاطر نشان کرد: آتاری که از ۱۰ خرداد ۹۷ تا ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ با موضوعات و محورهای جشنواره تولید شده‌اند می‌توانند در بخش های تیتر، خبر، گزارش، گزارش خبری، یادداشت، سرمقاله، مصاحبه، آثار سینمایی و گزارش‌های تصویری شامل عکس و کلیپ شرکت کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.