لوله‌های خطوط انتقال فرآورده‌های نفتی کشور پارسال کار ۴۳۰۰ میلیون نفت کش جاده پیما را کردند.

کاهش تردد ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نفتکش جاده پیما

به گزارش قدس آنلاین، ارسلان رحیمی مدیر عامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در آیین اتصال نیروگاه شهید سلیمی نکا به شبکه خطوط لوله نفتی ،گفت: ۱۲۸ میلیارد لیتر نفت و انواع فرآورده‌های نفتی پارسال در کشور توزیع و منتقل شد که برای انتقال این حجم از محموله نفتی باید ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نفتکش ۳۰ هزار لیتری در جاده‌های کشور تردد می‌کردند.

او افزود: بیش از ۱۴ هزار کیلومتر خطوط لوله وظیفه انتقال نفت و فرآورده تولیدی پالایشگاه‌های کشور را از مراکز تولید به مبادی مصرف بر عهده دارند.

مدیر عامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران ادامه داد: برنامه ریزی برای اتصال ۹ نیروگاه کشور به شبکه خطوط لوله فرآورده‌های نفتی انجام شده است.

ارسلان رحیمی گفت: تحقق این امر به ۵۹۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تلاش می‌کنیم بر اساس اعتبارات محقق شده و توجه به اولویت بندی‌ها این برنامه را اجرا کنیم.

او افزود: اتصال نیروگاه‌های کشور به شبکه لوله‌های نفتی، جلوگیری از قاچاق سوخت، کاهش خطرات جاده ای، حفظ محیط زیست و افزایش ایمنی، استمرار فرآیند انتقال و کاهش هزینه تمام شده انتقال فرآورده به یک پنجم را بدنبال دارد.

مدیر عامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با بیان اینکه بیش از ۳ میلیارد لیتر انواع فرآورده‌های نفتی پارسال با بهره گیری از خطوط لوله وارد استان‌های مازندران و گلستان شد، ادامه داد: حدود یک میلیارد و دویست میلیون لیتر از این حجم نفت گاز بود

نیروگاه نکا بزرگترین مصرف کننده نفت گاز در منطقه است و امروز با حضور مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران طرح اتصال نیروگاه شهید سلیمی نکا به شبکه ملی خطوط لوله صنعت انتقال نفت ایران از طریق مرکز انتقال نفت نکا در ساحل دریای خزر به بهره برداری رسید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.