لیونل مسی و کیلیان امباپه، علاوه بر رقابت بر کسب قهرمانی جام جهانی، به دنبال تصاحب توپ و کفش طلای این رقابت ها هستند.

رقابت مسی و امباپه فقط بر سر قهرمانی نیست

به گزارش قدس آنلاین، پس از مدت ها انتظار، دیدار فینال جام جهانی میان بین آرژانتین و فرانسه روز یکشنبه برگزار می شود و پس از آن، فیفا برجسته ترین بازیکنان قطر 2022 را معرفی خواهد کرد و جوایز این بازیکنان اهدا خواهد شد.

شمارش معکوس از قبل شروع شده است. آرژانتین در فینال جام جهانی 2022 و در استادیوم لوسیل، به مصاف فرانسه خواهد رفت. لیونل مسی احتمالا در آخرین جام جهانی خود، خولیان آلوارز، امیلیانو مارتینز، رودریگو دی پائول، اوتامندی و تمام بازیکنان اسکالونی به دنبال ستاره سوم مورد نظر خواهند بود.

آنها با فرانسه همیشه سرسخت و کیلیان امباپه روبرو خواهند شد که می خواهد عنوان قهرمانی را تکرار کند و همچنین سومین ستاره خود را روی پیراهنش درج کند.

اما کاپ قهرمانی، تنها جایزه ای نیست که این یکشنبه مورد مناقشه قرار خواهد گرفت. علاوه بر تحویل جام به قهرمان جام جهانی، امتیازات انفرادی و گروهی برای برجسته ترین بازیکنان مسابقات نیز وجود خواهد داشت. در زیر از شما دعوت می کنیم تا هر یک از جوایزی که پس از فینال اهدا می شود را مرور کنید.

توپ طلایی:

این جایزه بهترین بازیکن تورنمنت است و از سال 1982 در جام های جهانی اعطا می شود. دیه‌گو آرماندو مارادونا در سال 1986 و لئو مسی در سال 2014 تنها بازیکنان آرژانتینی بودند که از زمان اعطای این جایزه، موفق به دریافت آن شدند. با این حال، در سال 1978، ماریو آلبرتو کمپس نیز به عنوان بهترین بازیکن جام جهانی انتخاب شد و فیفا در حال حاضر او را در وب سایت خود به عنوان برنده توپ طلای آن دوره می شناسد.

آخرین مورد، در سال 2018، به لوکا مودریچ رسید که با کرواسی در فینال برابر فرانسه شکست خورد. بازیکنی که بیشترین رای را در طول مسابقات کسب کند، برنده توپ طلا را خواهد بود، در حالی که نفرات پس از او، توپ نقره و توپ برنز را دریافت خواهند کرد.

کفش طلا:

این جایزه ای است که بهترین گلزن جام جهانی دریافت می کند، عنوانی که از جام جهانی 1982 اسپانیا به بهترین گلزنان هر دوره اعطا می شود. هری کین در جام جهانی 2018 روسیه با زدن 6 گل، موفق به دریافت آن شد.

در این دوره، مسی و امباپه مدعیان کسب توپ طلا به شمار می روند. هر دو با زدن 5 گل در صدر جدول گلزنان قرار دارند. اما آنها تنها نیستند، زیرا هم خولیان آلوارز و هم اولیویه ژیرو با 4 گل، آنها را دنبال می کنند. مانند جایزه بهترین بازیکن، یک کفش نقره و برنز نیز وجود دارد.

دستکش طلایی:

سنگربانان نیز در جام جهانی به رسمیت شناخته شده اند. از سال 1994، دستکش طلایی در نظر گرفته شده، جایزه ای که به بهترین دروازه بان این رقابت ها تقدیم می شود. مانوئل نویر، در برزیل 2014 و تیبو کورتوا، در جام جهانی 2018 روسیه، دو برنده آخر بودند. در این دوره، دیبو مارتینز، دومینیک لیواکوویچ (کرواسی)، هوگو لوریس (فرانسه) و یاسین بونو (مراکش) نامزدهای اصلی کسب این جایزه هستند.

بهترین بازیکن جوان:

این جایزه از سال 2006 و به بهترین بازیکن زیر 21 سال مسابقات اهدا می شود. در روسیه 2018، کیلیان امباپه برنده آن شد که در حال حاضر مستقیماً برای توپ طلا رقابت می کند.

جایزه بازی جوانمردانه:

این جایزه از سال 1970 به تیمی با بهترین رکورد انضباطی در طول مسابقات اهدا می شود. لازم به ذکر است تنها تیم هایی که مرحله گروهی را پشت سر گذاشته اند به عنوان کاندیدای احتمالی در نظر گرفته می شوند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.