۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱
کد خبر: 835501

باز هم حرکت یک سلبریتی غرب زده هیاهویی به پا کرده است. در این مدت شاهد رفتار هنرمندانی بودیم که به اسم اعتراض پا به فرار گذاشتند و در حالی که خودشان در خانه های لاکچری تفریح می کردند از دور به تحریک جوانان وطن پرداختند. آنها بدون توجه به عشق و علاقه ای که در این سال ها مردم نثارشان کردند، نامردی را در حق هم وطنانشان تمام کردند و به همچنان به تحریک مردم ادامه می دهند. حتما تا الان ماجرای پست اخیر حمید فرخ نژاد و نطق جنجالی اش را شنیده اید! فرخ نژادی که تا چند روز پیش هیچ اظهار نظری درباره اعتراضات ایران نکرده بود، قبلا گفته بود نیروهای امنیتی ایران خوب هستند و عنوان کرده بود هنرمند سیاسی نیست، حال که حقوق نجومی خود را گرفته و پا به فرار گذاشته شجاع، هنرمند سیاسی و مدافع حقوق مردم شده است!

گریزی میزنم به سخنان فرخ نژاد در پست اینستاگرامی اش! او بعد از اتمام نقشش سر صحنه سریال سقوط و دریافت کامل دستمزدش پستی در صفحه اینستاگرامش منتشر و رفتار دیکتاتورهای ادوار مختلف را به خیال خودش واکاوی کرد.

فرخ نژاد در حالی این صحبت ها را عنوان کرده که از ایران خارج شده و در خاک کشور دیگری نفس می کشد. او به رفتار دیکتاتوری پرداخته و آن را نفی کرده، اما خودش هیچ توجهی به این موضوع و ویژگی های یک دیکتاتور نداشته است. مگر نه اینکه منفعت طلبی و خودخواهی از ویژگی های یک دیکتاتور است؟ پس آقای فرخ نژاد چرا خود شما به فکر همکارانتان در سریال سقوط نبودید؟ چرا به خاطر منفعت شخصی آمال و آرزوهای یک تیم را فدا کردید و صرفا به دلار و اقامت یک کشور دیگر فکر کردید؟ آیا این مصداق دیکتاتوری نیست؟ باید بدانید ژست روشن فکری دیگر کارگشا نیست، کاش در کشور خودتان می ماندید و اعتراض درست می کردید! رفتن و ابراز نگرانی برای جوانان وطن به درد هیچکس نمی خورد. شما نامردی را در حق مردم ایران و طرفدارانتان تمام کردید. حالا که رفته اید، نوش جانتان اما خواهش می کنم از این به بعد در همان کشور دوست داشتنی تان کنار فرزند محترم بمانید و اظهار نظرهای پرفضل خود را برای او نگه دارید.

حقیقت این است جان برخی از سلبریتی های ما به پول و ویزای EB۱ بسته است، ویزایی که نیاز به مدرک تحصیلی ندارد و برای استادان دانشگاه، فرهیختگان، ورزشکاران و هنرمندان است. اگر به سبقه چند هنرمندی که در سال های اخیر به کشور خود پشت کردند و دست به دست رسانه های معاند دادند نگاه کنید، فعالیت هایی از آن ها به چشم می خورد که برای این نوع ویزا مناسب است؛ یعنی جایزه از جشنواره های رسمی کشور، فعالیت در شبکه های اجتماعی و انتقاد به نظام در ۵ سال اخیر و...

در پایان نکته ای که بسیار حائز اهمیت و قابل پیگیری است؛ بی تفاوتی و سکوت مسئولان نسبت به رفتار برخی هنرمندان است. در واقع رفتار بعضی از سلبریتی ها قابل پیش بینی بود اما بد نیست از اقایان مسئول بپرسیم شما چرا ضمانت این افراد را کردید؟ چرا هنوز می گذارید از سفره پهن ایران عزیزمان استفاده کنند و حساب هایشان را بلوکه نمی کنید؟ اصلا چرا حواستان را جمع نکردید و چنین فردی را برای نقش یک نیرو امنیتی ایران انتخاب کردید؟

ما با دستگیری چند روزه هنرمندانی که اعتراض می کنند یا مذمت آن ها راه به جایی نمی بریم، بهتر است آقایان مسئول به فکر چاره جویی اساسی تر باشند و هنرمندانی پرورش دهند که به سینمای ایران وفادارتر باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.