معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مجوز پذیرش ۱۰ هزار سرباز نخبه در دانشگاه‌های علوم پزشکی را از ستاد کل نیروهای مسلح برای سال ۱۴۰۲ گرفتیم تا خدمت مقدس سربازی را در رشته تخصصی خود و در دانشگاه‌ها بگذرانند.

صدور مجوز پذیرش ۱۰ هزار سرباز نخبه در دانشگاه‌های علوم پزشکی

به گزارش قدس انلاین، یونس پناهی در نشست با نخبگان، محققان، پژوهشگران و فناوران دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار داشت: ما حمایت ویژه در موضوع تولید داروهای گیاهی داریم و از اعضای هیئت علمی دانشکده داروسازی شهید دیالمه مشهد می‌خواهیم که به‌طور ویژه روی این موضوع کار کنند.

وی تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنیم که محتوای کتب در قالب PDF به‌صورت مجازی در اختیار عموم متقاضیان قرار بگیرد تا دسترسی راحت‌تر به آن محتوا در صورت پیدا نشدن کتاب میسر باشد.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص حمایت صندوق‌ها از نخبگان، محققان، پژوهشگران و فناوران، گفت: این حمایت‌ها را در سراسر کشور داریم و از آنجا که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سهمی در این صندوق‌ها دارد اعلام شده که محدودیتی در رقم‌های پرداختی نداریم، اما در بحث ضمانت و پشتیبانی آن دخالت نمی‌کنیم و انجام این کار و نوع شیوه اجرایی با صندوق مربوطه است.

وی ادامه داد: نکته بسیار مهم دیگر در موضوع واکسن کرونا و همچنین راه مقابله با موج احتمالی هشتم بوده است، ما در موضوع واکسن به جایگاه خوبی رسیده‌ایم و توانستیم که توان و ظرفیتمان را در سخت‌ترین شرایط تحریمی دشمنان نشان دهیم و در بحث مقابله با موج جدید هم باید از هم‌اکنون و با بهره‌گیری از تجربیات 7 موج قبلی بهترین اقدام ممکن را داشته باشیم.

پناهی افزود: ما باید با برنامه جلو برویم و نمی‌توانیم همین طور بگوییم که ما این کار را به نتیجه می‌رسانیم، ما موافق حمایت از جوانان هستیم و جمعی از افتخارات حاصله توسط نخبگان جوان رقم خورده است و برنامه داریم تا در مراسمی که در روز یازدهم دی‌ماه سال 1401 با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می‌شود از نخبگان جوان حوزه سلامت تقدیر کنیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه تعداد پارک‌های علم و فناوری سلامت قبل از آغاز فعالیت دولت سیزدهم تک رقمی بود، گفت: شاهد هستیم که تعداد این نوع پارک‌ها در کشور دو رقمی شده و می‌توانیم بگوییم که پارک علم و فناوری سلامت یکی از پارک‌های موفق کشور بوده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.