مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی گفت: میزان بارندگی ها در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۹ درصد افزایش و نسبت به بلند مدت ۱۳ درصد کاهش دارد.

به گزارش قدس آنلاین، مجید بیجندی اظهارکرد: ۹ ماهه امسال ۱۲۲ میلیمتر بارندگی ثبت شده است این در حالی است که سال قبل کمترین میزان بارندگی در ۵۰ سال گذشته گزارش شد.

وی افزود: میانگین دمای هوا در استان در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال نیم درجه افزایش و نسبت به بلند مدت ۶ دهم درجه کاهش یافته است.

وی درباره میزان بارندگی ها در سال آبی جاری گفت: از ابتدای مهرماه امسال تاکنون ۴۹ میلیمتر بارندگی در استان ثبت شد که این رقم نسبت به آمار بلند مدت ۱۱ درصد و نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته ۱۱۷ درصد افزایش دارد.

بیجندی گفت: میزان بارندگی سالانه در استان حدود ۲۵۰ میلیمتر است که تاکنون حدود ۲۰ درصد از سهم بارش ها دریافت شد که این رقم در کشور ۱۴ درصد است.

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: میزان بارندگی های پاییزه در خراسان شمالی این استان را در جایگاه دوم استان های کشور قرار داد.

بیجندی گفت: میزان متوسط دمای هوا در سه ماهه پاییز امسال نسبت به بلند مدت با افزایش یک درجه ای روبه رو است که نگران کننده است.

وی افزود: برای سه ماهه زمستان امسال میزان بارندگی و میانگین دمای هوا، نرمال پیش بینی بینی شده است و احتمال می رود بارندگی ها پس از نیمه دی ماه جاری، مناسب باشد.

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی افزود: میزان بارندگی ها در دی ماه جاری نرمال و کمتر از نرمال پیش بینی بینی شده است و میانگین دمای هوا هم افزایش می یابد.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

مببع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.