وزیر خارجه روسیه اعلام کرد ارمنستان از حضور در نشست سه جانبه برای رسیدن به توافق صلح در موضوع قره باغ انصراف داد.

لاوروف: ارمنستان حضور در نشست سه جانبه در مسئله قره باغ را رد کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اسپوتنیک، وزیر خارجه روسیه می گوید ارمنستان برگزاری نشست سه جانبه با جمهوری آذربایجان و روسیه بر سر مناقشات مرزی در قره باغ را رد کرد.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز جمعه در نشست خبری مشترک با همتای آذربایجانی خود، ضمن ابراز تاسف اعلام کرد که طرف ارمنی در آخرین لحظه از حضور در نشست سه جانبه با موضوع رفع تنش در قره باغ خودداری کرد.

وزیر خارجه روسیه درتشریح دیدار امروز با همتایان آذربایجانی و ارمنستانی خود اعلام کرد: امروز پس از برگزاری نشست با وزیران امور خارجه آذربایجان و ارمنستان، برای ادامه بحث در مورد پیمان صلح موافقت صورت گرفت.

لاوروف در ادامه افزود: متأسفانه در آخرین لحظه همکاران ارمنی ما از آمدن به مسکو (برای نشست سه جانبه) خودداری کردند، حیف که چنین فرصتی از دست رفت.

پس از جنگ ۴۴ روزه بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان در منطقه قره‌باغ، دو کشور با میانجی‌گری روسیه توافق آتش‌بس را امضا کردند. بر اساس این توافق‌نامه سه‌جانبه، کنترل شهر لاچین به جمهوری آذربایجان واگذار شده است. شهر لاچین و مناطق و روستاهای پیرامون آن در سال ۱۹۲۲ به کنترل ارمنستان درآمد و دولت آذربایجان در سال‌های اخیر خواستار خروج نیروهای ارمنستان از این منطقه شده بود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.