مدیر کل سازمان ثبت احوال خرسان رضوی با اعلام اینکه ۶۸/۵ درصد شناسنامه مکانیزه در استان از ابتدای سال صادر شده گفت: هیچ اجباری برای تعویض شناسنامه برای مردم وجود ندارد.

هیچ اجباری برای تعویض شناسنامه برای مردم وجود ندارد

به گزارش قدس خراسان، غلامحسین قنبری در نشست خبری که صبح امروز سوم دی ماه، در محل سازمان برگزارشد با اشاره به ارائه خدمات الکترونیک ثبت احوال در بستر سامانه سهمیم (سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان) گفت: در بستر این سامانه، ثبت نام کارت ملی هوشمند، درخواست تغییر نشانی، درخواست صدور گواهی تجرد، درخواست انتخاب نام و ثبت شکایات امکان ثبت است.

مدیر کل سازمان ثبت احوال خرسان رضوی تاکید کرد: هیچ اجباری برای تعویض شناسانامه نیست ولی مسلما شناسنامه‌ای که چند دهه استفاده شده حتما نیاز به تعویض دارد و سازمان‌های دیگر ممکن است ارائه خدمت را منوط به تعویض شناسانامه مخدوش شده بدانند، ولی درکل هیچ اجباری برای تعویض شناسنامه نیست. در اربعین گذشته افرادی که شناسنامه هایشان در دست ثبت احوال بوده را با یک گواهی ثبت احوال کارشان راه انداختیم و هیچ اجباری از سوی اداره گذرنامه نبوده است.

به گفته وی از ابتدای سال تاکنون در استان حدود از مجموع ۶ میلیون ۸۷۳ هزار و ۴۲۷ نفر، ۴ میلیون و ۷۰۷ هزار و ۵۹۷ شناسنامه مکانیزه صادر کردیم و تقریبا ۶۸.۵ درصد از کل جمعیت استان شناسنامه مکانیزه برای آن صادر کردیم. در مشهد ۷۲.۲ درصد تعویض شناسنامه را انجام دادند.

به گفته قنبری، تمام هزینه‌هایی که در ثبت احوال از مردم گرفته می‌شود به حساب خزانه دولت واریز می‌شود در صورتی که کارت صادر نشده باشد و فوتی صورت بگیرد فرد می‌تواند درخواست وجه خود را داشته باشد.

مدیر کل ثبت احوال خراسان رضوی در ادامه درباره آمار ازدواج، طلاق و فرزند آوری زوج ها در استان تصریح کرد: میانگین سن ازدواج زوج در سال ۹۶، ۲۸.۱، درسال، ۹۷، ۲۹.۴ در سال ۹۸، ۲۸.۶، و سال ۹۹، ۲۸.۷ و سال ۱۴۰۰، ۲۹ بوده است. همچنین میانگین سن ازدوداج زوجه در سال ۹۶، ۲۲.۷، در سال ۹۷، ۲۴.۱، در سال ۹۸، ۲۳.۲، سال ۹۹، ۲۳.۲، و ۱۴۰۰، ۲۳.۵ است.

وی افزود: همچنین میانگین سن طلاق در زوج، در ۹۶، ۳۵.۳، ۹۷، ۳۵.۵، ۹۸، ۳۵.۶، در سال ۹۹، ۳۶.۲، و در سال ۱۴۰۰، ۳۶.۷ است. میانگین سن طلاق زوجه، در سال ۹۶، ۳۰.۲، در سال ۹۷، ۳۰.۵، ۹۸، ۳۰.۷، درسال ۹۹، ۳۱.۱، ۱۴۰۰، ۳۱.۷ است. میانگین طول مدت ازدواج در زمان طلاق، بر این اساس در سال ۹۶ عدد ۸.۷ سال بوده است در سال ۹۷، ۹، سال ۹۸، ۹.۲، درسال ۹۹، ۹.۵، و ۱۴۰۰ این عدد ۱۰ بوده است.

به گفته قنبری، فاصله وقوع تولد فرزند اول بعد از ازدواج بر این سال در سال ۹۶، ۳۰.۲، سال ۹۷، ۲۹.۸، سال ۹۸، ۲۹.۵، سال ۹۹، ۲۸.۱ و سال ۱۴۰۰، ۲۶.۵ بوده است. به این معنی که در سال ۹۶، ۳۰.۲ ازدواج‌ها در ۵ سال اول زندگی اولین فرزند را متولد کرده اند. همچنین سن پدر در زمان ولادت در سال ۹۶ پدر ۳۳.۱ سن داشته، در سال ۹۷، ۳۳.۳، در سال ۹۸، ۳۳.۴، درسال ۹۹، ۳۳.۶ و در سال ۱۴۰۰، ۳۳.۱ بوده است. همچنین میانگین سن مادر در اولین ولادت فرزند، در سال ۹۶، ۲۸.۵، در ۹۷، ۲۸.۵، در سال ۹۸، ۲۸.۵، سال ۹۹، ۲۸.۶ و ۱۴۰۰، ۸۲۷.۸ بوده است.

منبع: شهرآرا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.