سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن حمله خشونت آمیز و نژادپرستانه در پاریس، گفت: ایران شدیدا نگران به خطر افتادن جان مردم به ویژه مسلمانان، اقلیت‌ها و مهاجران است و بر ضرورت خویشتنداری پلیس فرانسه در برخورد با تجمعات مسالمت آمیز معترضان تأکید می‌کند.

ایران حمله خشونت آمیز و نژادپرستانه در پاریس را محکوم کرد

به گزارش قدس آنلاین، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امشب (شنبه) سوم دی ماه حمله خشونت آمیز و نژادپرستانه در پاریس را که به کشته شدن تعدادی از مردم بیگناه انجامید، محکوم کرد.

کنعانی ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان افزود: جمهوری اسلامی ایران شدیدا نگران به خطر افتادن جان مردم علی الخصوص مسلمانان، اقلیت‌ها و مهاجران است و همچنین بر ضرورت خویشتنداری پلیس فرانسه در برخورد با تجمعات مسالمت آمیز معترضان تأکید می‌کند.

کنعانی با توجه به پیشینه سیاسی دولت فرانسه در اتخاذ سیاست‌های تبعیض آمیز نسبت به‌ اقلیت‌ها و مهاجران و نیز برخوردهای خشونت آمیز با معترضان، افزود: تحقیقات بی طرفانه در خصوص حادثه پاریس می‌تواند به روشن شدن ابعاد آن کمک کند.

روز جمعه، دوم دی ماه بر اثر تیراندازی در پاریس پایتخت فرانسه دستکم ۳ نفر کشته و ۶ نفر زخمی شدند.

نمایندگان جامعه کُرد فرانسه امروز شنبه (۲۴ دسامبر/ سوی دی ماه) در مرکز پاریس تجمع کرده و خواستار پاسخگویی درباره کشته شدن سه نفر از کردهای ساکن پایتخت فرانسه در تیراندازی جمعه شدند.

منبع: مشرق نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.