مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: شبانه روز گذشته ۴۰۵ کیلومتر از محورهای استان برف‌روبی شد و با تلاش راهداران جاده‌ای مسدود نشد.

 ۴۰۵ کیلومتر جاده خراسان شمالی برف روبی شد

به گزارش قدس آنلاین محمد مشتری روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: عملیات برف روبی اخیر در محورهای بجنورد- شوقان، بجنورد- اسفراین، چمن بید- آشخانه، گرمه- چمن بید و جاجرم -شوقان انجام شد.

وی افزود: راهداران در راهدارخانه اسدلی در این مدت به چهار دستگاه خودرو گرفتار در برف در محور اسفراین - بجنورد امدادرسانی کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: در این مدت ۲۵۵ تن شن و نمک برای جلوگیری از یخ زدگی و حوادث احتمالی رانندگی در محورهای استان استفاده شد.

مشتری افزود: در عملیات برف روبی اخیر ۶۸ راهدار مشارکت داشتند و ۴۹ دستگاه ماشین آلات در این عملیات به کار گرفته شد.

وی گفت: ۱۵ هزار تن شن و نمک برای استفاده در طرح زمستانه استان ذخیره سازی شد که این میزان در صورت نیاز قابل افزایش است.

مشتری اظهار کرد: این میزان شن و نمک برای بازگشایی محورهای برفگیر استان ذخیره سازی شده است.

وی با بیان اینکه در طرح زمستانه راهداری، ۲۵۴ نفر راهدار مشارکت دارند، اظهار داشت: در این طرح ۴۶ دستگاه ماشین آلات سبک، ۱۰۸ دستگاه ماشین آلات سنگین و ۱۱۳ دستگاه ماشین آلات نیمه سنگین راهداری زمستانی به کار گرفته می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی افزود: ۲۵ راهدارخانه شامل ۱۷ راهدارخانه ثابت و هشت راهدارخانه فصلی در این استان برای خدمات رسانی در طرح زمستانی آمادگی دارند.

راهداران ۲۱ گردنه استان به طول ۶۷۱ کیلومتر را به صورت شبانه روزی زیر پوشش خدمات دارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.