رئیس هیئت مذاکره کننده جنبش انصارالله یمن در سخنانی درباره جزئیات گفت‌وگوهای هیئت میانجیگر عمان میان طرف‌های یمنی، مهم ترین خواسته‌های صنعاء برای پذیرش آتش‌بس را تشریح کرد.

انصارالله: هیچ تعهدی در قبال آتش‌بس نداریم

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از شبکه المسیره، محمد عبدالسلام، رئیس هیئت مذاکره کننده جنبش انصارالله یمن در این باره اظهار کرد: هیئت عمان با عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله، مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی و سرلشکر محمد عبدالکریم الغماری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح یمن دیدار کرد و این دیدارها مفید بود و دیدگاه‌های مختلف مطرح شده در مذاکرات مورد بررسی قرار گرفت.

عبدالسلام گفت که از زمان پایان آتش بس، هیئت انصارالله مذاکرات فشرده‌ای با طرف‌های مختلف از جمله دیدارهای مستقیم با طرف سعودی و سازمان ملل در مسقط داشته است.

وی تاکید کرد: هر اقدام اقتصادی که اوضاع یمن را هدف قرار دهد، همه چیز را دگرگون خواهد کرد و برداران عمانی سخن واضحی را در این باره را از سید عبدالملک بدرالدین الحوثی شنیدند.

عبدالسلام گفت: نیروهای ما قوانین جدید درگیری را وضع کردند و طرف مقابل باید متوجه این واقعیت باشد که ما وارد مرحله جدیدی شده‌ایم و در حال حاضر هیچ تعهدی در خصوص آتش بس نداریم، اما تلاش‌های قابل احترامی وجود دارد که توسط برادرانمان در امان انجام می‌شود.

وی افزود: پرونده انسانی که مهمترین بخش آن پرداخت حقوق‌ها بر اساس بودجه نفت و گاز سال ۲۰۱۴ است، همچنان اولویت ما در مذاکرات است و صادرات نفت و گاز باید در چارچوب پرداخت حقوق همه کارکنان در تمامی استان‌ها و بدون مستثنا کردن هیچ طرفی باشد.

عبدالسلام با اشاره به اینکه صحبت از آتش بس دائمی باید با رفع محاصره دائمی، پرداخت دائمی حقوق‌ها و خروج اشغالگران همراه باشد، تاکید کرد: در فضای پیچیده و بحران‌های انسانی و اقتصادی نمی‌توان به مذاکره سیاسی پرداخت.

رئیس هیئت مذاکره کننده انصارالله یمن در ادامه هشدار داد: هرگونه اقدام اقتصادی که کشور ما را هدف قرار دهد، ممکن است اوضاع را دگرگون کند و ما را به نقطه اول بازگرداند.

هیئت عمان روز چهارشنبه وارد صنعاء، پایتخت یمن شد تا درباره آخرین تحولات در سایه مخالفت ائتلاف با توقف درگیری‌ها، لغو محاصره و پرداخت حقوق همه کارکنان دولتی مذاکره کند.

آتش‌بس یمن که به پیشنهاد سازمان ملل سه مرحله و هر بار به مدت دو ماه تمدید شده بود، عصر یکشنبه دوم اکتبر درحالی پایان یافت که طرف‌های درگیر و در پی کارشکنی ائتلاف متجاوز عربی و نقض روزانه این توافق، برای تمدید مجدد آن به توافق دست نیافتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.