۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
کد خبر: 837407

براساس گزارش‌ها در هشت ماهه امسال بیش از ۱۰۹ هزار نفر از سربازان وظیفه از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شده‌اند.

چند سرباز وظیفه آموزش مهارتی دیدند؟

به گزارش قدس آنلاین، آیین‌نامه اجرایی مهارت آموزی و اشتغال سربازان و کارکنان نظام وظیفه تیرماه سال گذشته به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور بهره‌گیری اثربخش و حداکثری از توان و ظرفیت‌های نیروهای مسلح با مشارکت قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح تنظیم و به هیأت دولت ارسال شد.

به موجب این طرح سربازان در حین خدمت آموزش‌های مهارتی می بینند و در انتهای خدمت سربازی‌ دو کارت یکی گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای و دیگری کارت پایان خدمت دریافت می کنند.

بر اساس اعلام رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، در هشت ماهه امسال ۱۰۹ هزار و ۶۹۲ نفر از سربازان وظیفه آموزش‌های مهارتی را فراگرفتند و ۱۷ هزار و ۱۲۰ دوره مهارتی برای سربازان برگزار شده است.

بر اساس هدفگذاری صورت گرفته، تا پایان امسال ۱۴۷ هزار سرباز در حین خدمت از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند می شوند و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان مهمترین متولی ارائه آموزش‌های مهارتی در کشور با تربیت نیروی ماهر و ارتقای توانمندی مهارتی جوانان بستر ورود آنها به بازار کار را فراهم می‌کند.

غلامحسین حسینی نیا ـ معاون وزیر کار و رئیس سازمان ‌آموزش فنی و حرفه‌ای در گفت وگو با ایسنا از کسب مهارت ۱۰۹ هزار و ۶۹۲ نفر از سربازان وظیفه در هشت ماهه امسال خبر داده و می‌گوید: این آموزش ها به منظور افزایش بهره‌وری مطلوب در دوران سربازی و ایجاد جریان ملی مهارت آموزی سربازان وظیفه ارائه شده است.

وی تعداد دوره های مهارتی برگزار شده برای سربازان وظیفه را ۱۷ هزار و ۱۲۰ حرفه مهارتی عنوان کرده و می افزاید: با متوجه به ماهیت خدمت سربازی این دوران بهترین بستر برای ارائه‌ آموزش‌های مفید و بازار محور به نیروی انسانی است تا بعد از پایان خدمت به بازار کار وارد شوند.

معاون وزیر کار فراهم کردن زمینه اشتغال را مولفه اصلی و مهم در ارائه آموزش های مهارت دانسته و می‌گوید: کلیه آموزش های پایه و پیشرفته سربازان در محل پادگان‌ها ارائه می شود و پس از پایان دوره و انجام سنجش کتبی و عملی، گواهینامه بین المللی الکترونیکی مهارت به آنها اعطا می شود.

چند سرباز وظیفه آموزش مهارتی دیدند؟

حسینی‌نیا ضمن اشاره به سابقه همکاری ۳۰ ساله سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با نیروهای مسلح می‌گوید: در حال حاضر سربازان وظیفه در سراسر کشور در بیش از ۱۶ هزار و ۸۷۰ کارگاه، آموزش های مهارتی را فرا می گیرند.

برای تحقق هدفگذاری آموزش ۱۴۷ هزار سرباز وظیفه در سال جاری، ۷۳۰۰ کارگاه مهارت آموزی در کشور تجهیز و ۲۴۰۰ نفر از نیروهای مسلح به عنوان مربی به کار گرفته شده‌اند.

به گفته معاون وزیر کار این آموزش ها به منظور افزایش بهره‌وری مطلوب در دوران سربازی و ایجاد جریان ملی مهارت آموزی سربازان وظیفه ارائه شده است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با اشاره به تشکیل قرارگاه مرکزی مهارت آموزی برای سربازان وظیفه، می‌گوید: برای تحقق هدفگذاری آموزش ۱۴۷ هزار سرباز وظیفه در سال جاری ۷۳۰۰ کارگاه مهارت آموزی در کشور تجهیز و ۲۴۰۰ نفر از نیروهای مسلح به عنوان مربی به کار گرفته شده‌اند.

بر اساس‌ آمارها، طی سال گذشته بیش از ۱۲۰ هزار سرباز و طی سال ۱۳۹۹ بیش از ۸۷ هزار نفر در حوزه مهارت آموزش دیدند.

در حال حاضر افزایش اشتغال‌پذیری و جذب سربازان به بازار کار پس از پایان خدمت نظام وظیفه از جمله رویکردهای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است و تأمین نیازهای فنی و مهارتی نیروهای مسلح با بهره گیری از توان کارکنان وظیفه مهارت آموخته، اصلاح ساختار نظام مهارت آموزی فنی و حرفه‌ای در پادگان‌ها و تربیت نیروهای جوان کارآفرین و نوآور در جهت بهبود فضای کسب و کار و ایجاد جریان ملی مهارت آموزی سربازان وظیفه از اهداف توسعه آموزش های مهارتی به شمار می‌رود.

بنا به این گزارش، راه‌اندازی مراکز جوار پادگان، تجهیز کارگاه‌های آموزشی نیروهای مسلح، سنجش مهارت و شایستگی، گسترش محیط واقعی کار و کیفی سازی دوره‌های مهارتی از جمله اقدامات سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در راستای توانمندسازی و مهارت افزایی سربازان وظیفه است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.