مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران گفت: نهم دی این نگرانی در دل بدخواهان ملت ایران ایجاد می‌کند که اینگونه نیست که ملت ایران از انقلابی که شکل دادند، محکم پشتیبانی نکنند؛ این پیام بسیار مهمی است که ۹ دی منعکس کرده است.

نهم دی پیام پشتیبانی مستحکم ملت ایران از انقلاب را منعکس کرده است

به گزارش قدس آنلاین، عباس سلیمی‌نمین مدیر دفتر مطالعات تاریخ ایران، درباره حماسه ۹ دی، گفت: بروز قدرت ملی خصوصیات و ویژگی‌هایی دارد که باید نسبت به آن توجه جدی کرد، این مسئله هم دارای یک فرهنگ خاص است و هم پیام خود را به صورت رسمی منعکس می‌کند.

وی افزود: این مسئله برخورد قدرت‌مدارانه ندارد، اما اقتدار را به خوبی به نمایش می‌گذارد، یعنی در مواردی که ما مثل راهپیمایی نهم دی داشتیم، ترس در دشمن ایجاد شده اما هرگز برخورد تند از موضع قدرت صورت نمی‌گیرد، بلکه این امر از ملایمت و لطافت خاصی برخوردار است، اما در عین حال پیام سریع خود را به دشمن می‌دهد که ما قدرتی هستیم که در صورت لزوم می‌توانیم خودمان را اثبات کنیم.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران بیان کرد: آنچه که در قالب ۹ دی رخ داد، قبل از انقلاب هم وجود داشت و راهپیمایی‌های عاشورا و تاسوعای سال ۱۳۵۷ به همین شکل بود؛ این شکل تظاهرات‌ها به شکل کاملاً مسالمت‌آمیز اقتدار را به نمایش می‌گذارد و مردم می‌گویند که ما در صحنه حضور داریم و می‌توانیم معادلات را برهم بزنیم.

سلیمی‌نمین خاطرنشان کرد: تظاهرات نهم دی دارای مختصاتی است که هم اقتدار را به نمایش می‌گذارد و هم این پیام را منعکس می‌کند که نظام از یک پشتیبانی محکمی برخوردار است و در صورت لزوم این پشتیبانی می‌تواند در عرصه‌های مختلف خودش را اثبات کند، گرچه این کار را نمی‌کند و ما هیچ برخورد تندی را در این نوع تظاهرات‌ها شاهد نیستیم، اما این پیام را صادر می‌کند که در صورت لزوم، برخورد تند نیز خواهد داشت.

وی اضافه کرد: همین پیام مقتدرانه ترس در دل دشمن ایجاد می‌کند و شاید اگر برخورد تند داشته باشد، به این شکل تأثیر نگذارد. نهم دی به این شکل بود، اما بعضی‌ها سعی می‌کنند تفاسیری از آن داشته باشند که با روح ۹دی سازگاری ندارد، روزهای یوم‌الله یک مختصاتی دارد که با خیلی از حرف‌های نیروهای تندرو تطبیق ندارد.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در پایان خاطرنشان کرد: نهم دی دست به تجزیه در جامعه نمی‌زند، بلکه تجمیع و اتحاد جامعه را مطرح می‌کند و این رویکرد بسیار تأثیرگذارتر است، یعنی اگر شعارهای خاص یک جریان را بدهد، طبیعی است که تأثیر ندارد، اما وقتی اتحاد راه حول اشتراکات مطرح می‌کند، این نگرانی در دل بدخواهان ملت ایران ایجاد می‌شود که اینگونه نیست که ملت ایران از آنچه که شکل دادند، محکم پشتیبانی نکنند؛ این پیام بسیار مهمی است که ۹ دی منعکس کرده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.