نماینده بجنورد گفت: با تصویب طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی هزینه دلالی و واسطه گری به شدت افزایش پیدا می‌کند و همین امر موجب خواهد شد تا بازار ارز به ثبات برسد.

طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی هزینه دلالی را افزایش می‌دهد

به گزارش قدس آنلاین، سید محمد پاکمهر اظهار کرد: تلاطم بازار ارز علاوه بر عوامل بنیادی، به علت سوداگری‌های مختلف در بازار ایران همواره یک مشکل اساسی بوده است.

نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه با دلالی و سرمایه گذاری پول در کالاهای غیر مولد مانند خودرو، ارز و طلا، شاهد رشدهای ناگهانی قیمت‌ها هستیم.

وی افزود: علاوه بر رفع بنیادین برخی مشکلات و ایجاد رونق اقتصادی که باعث حفظ ارزش پول و جلوگیری از تورم خواهد شد، تصویب طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی یک امر ضروری است.

پاکمهر گفت: با تصویب این طرح هزینه دلالی و واسطه گری به شدت افزایش پیدا می‌کند و همین امر موجب خواهد شد تا بازار این اقلام به ثبات برسد.

وی در پایان گفت: ما تلاش داریم با تصویب این طرح که سال هاست در مجلس راکد مانده، به دولت برای ایجاد ثبات ارزی کمک کنیم.

پاکمهر تصریح کرد: عمدتاً این طرح مربوط به کسانی می‌شود که به جای سرمایه‌گذاری در تولید به دنبال خرید ارز، سکه، خودرو و مسکن می‌روند که این امر باعث نابسامانی و تورم در این بازارها می‌شود.

وی بیان کرد: کسانی که به اندازه نیاز خودرو، سکه و مسکن داشته باشند مشمول این طرح نخواهند شد اما کسانی که خرید و فروش این موارد را یک شغل بدانند و باید مالیات بدهند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.