۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵
کد خبر: 838606

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه با کاهش ۲۶ هزار و ۱۱۹ واحد همراه شد.

افت ۲۶ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه

به گزارش قدس آنلاین، بورس اوراق بهادار تهران که از روز گذشته پس از اعلام سیاست‌های بانک مرکزی مبنی بر تثبیت نرخ ارز در سامانه نیما و روند کاهشی نرخ ارز در بازار آزاد رو به کاهش نهاد، امروز هم در پایان معاملات با کاهش ۲۶ هزار و ۱۱۹ واحد نسبت به روز قبل به رقم یک میلیون و ۵۶۴ هزار و ۳۷۵ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با کاهش ۴ هزار و ۶۳۱ واحد به رقم ۴۶۴ هزار و ۳۷۳ واحد رسید.ارزش بازار ناشی از ارزش شرکت‌های حاضر در بورس است، امروز به بیش از ۵ میلیون و ۷۸۹ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۱۲.۸ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۶۴۴ هزار فقره معامله و به ارزش ۶ هزار و ۹۴۱ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز به رنگ قرمز درآمده و کاهشی شدند بگونه‌ای که شاخص کل بازار و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ‌ ارزشی ۱.۶ درصد افت کردند. این دو شاخص با معیار هموزن ۰.۹۹ درصد کاهش یافتند.

شاخص آزاد شناور ۱.۴ درصد و شاخص بازار اول بورس ۱.۴ درصد افت کردند. شاخص بازار دوم بورس ۱.۸ درصد کاهش یافت.

افت ۲۶ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه

امروز نمادهای پتروشیمی خلیج‌فارس، فولاد مبارکه، هلدینگ معدنی خاورمیانه، ملی مس، گل‌گهر، پتروشیمی فارس و پتروشیمی نوری به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران هم امروز در پایان معاملات شاخص کل با ۱۰۱ واحد کاهش به رقم ۲۰ هزار و ۲۴ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از یک میلیون و ۸۹ هزار میلیارد تومان بالغ شد. ارزش بازار پایه فرابورس ۳۷۹ هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز بیش از ۵.۹ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۵۸ هزار فقره معامله و به ارزش چشمگیر ۱۱ هزار و ۳۳۰ میلیارد تومان داد و ستد کردند.با این حساب ارزش معاملات امروز بورس اوراق بهادار و فرابورس ایران بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان شد.

امروز نمادهای بیمه پاسارگاد و سنگ آنه گهرزمین بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند و نمادهای پلیمر آریاساسول، پتروشیمی زاگرس، فولاد غدیر ایرانیان، تجلی توسعه معادن و پالایش نفت لاوان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

افت ۲۶ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه

منبع: مشرق نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.