در حالی که گلایه‌های مردم از فعالیت باشگاه‌های غیر مجاز ورزشی در شهر مشهد و در پی آن فروش مکمل‌های ورزشی غیرمجاز و ارائه برنامه‌های ورزشی غیر استاندارد و... رو به افزایش است، مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی از آغاز طرح ویژه برخورد با این اماکن ورزشی غیرمجاز با کمک دستگاه‌های متولی امر خبر داد.

باشگاه‌های ورزشی غیر مجاز  هدف برخورد تعزیری

به گزارش قدس خراسان، مرتضی مدنی فدکی اظهار کرد: با توجه به گلایه‌های مردمی که برخی گزارش‌های آن هم روی میز تعزیرات حکومتی استان قرار می‌گیرد، باید نظارت بر باشگاه‌های ورزشی سطح شهر مشهد افزایش یابد.

باشگاه‌های غیرمجاز؛ تهدید برای سلامت مردم

مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی افزود: در مرحله نخست باید مسئولان هیئت‌های ورزشی نظارت ویژه‌ای در این زمینه داشته باشند و اقدامات قانونی خود را انجام دهند و در ادامه اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی هم باید به دقت در این زمینه ورود کند.


وی تصریح کرد: متأسفانه وقوع برخی تخلفات در باشگاه‌های ورزشی مانند فروش بعضی مکمل‌های غیر مجاز می‌تواند سلامت افراد را با خطر روبه‌رو کند. از سوی دیگر وقتی این اقدام در باشگاه غیرمجازی رخ بدهد و سلامتی ورزشکاری هدف سودجویی قرار بگیرد، بی‌شک خانواده فرد ورزشکار دچار مشکلات فراوانی می‌شوند و حتی فرد خاطی باید بیشترین پاسخ‌گویی را داشته باشد.

طرح ویژه برخورد با خاطیان در دستور کار


مدنی ادامه داد: اما در این باشگاه‌ها که خارج از قواعد و قانون دایر هستند، مشکل دیگری هم وجود داشت و آن دریافت تعرفه‌های غیرقانونی بود. پس از نظر ارائه خدمات به مشتری که همان ورزشکار است هم مشکلاتی به این شکل وجود دارد.


مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به اهمیت ماجرا، جلسه‌ای با مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی برگزار و نگرانی‌ها منتقل شد و مسئولان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی هم در این زمینه اعلام آمادگی کردند.نگاه اقتصادی افراد پشت پرده دایر کردن باشگاه‌های ورزشی غیر مجاز، یک سوی کار است و اگر فردی هنگام تمرین آسیب ببیند، خسارت معنوی و جسمی فراوانی در پی خواهد داشت که این موضوع هم از نگرانی‌های مردم است.از همین رو و با توجه به اهمیت ماجرا، تصمیم گرفته شده است تا طرح ویژه‌ای برای برخورد با باشگاه‌های ورزشی غیرمجاز شهر مشهد در دستور کار قرار بگیرد و با همراهی کارشناسان اداره کل ورزش و جوانان استان، علوم پزشکی مشهد، پلیس نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی و دیگر متولیان امر اجرایی شود.


وی گفت: در این فرصت، متولیان باشگاه‌های غیر مجاز برای دریافت تأییدیه‌های لازم اقدام کنند؛ چرا که اگر رئیس شعبه سیار تعزیرات حکومتی مشهد هنگام اجرای این طرح به باشگاه غیر مجازی مراجعه کند، با توجه به تخلفات موجود حتی پلمب این باشگاه‌ ورزشی نیز متصور است؛ زیرا سلامت و امنیت جسمانی ورزشکاران برای ما خط قرمز است.برای اجرای این طرح، تعزیرات حکومتی با تمام توان پای کار است. از همین رو پرونده افرادی که دست به تخلف زده باشند، با سرعت و دقت در شعبه‌های تعزیرات حکومتی مشهد رسیدگی می‌شود و برخوردهای قانونی نیز صورت خواهد گرفت.


مدنی افزود: این امکان وجود دارد که این طرح در دیگر شهرهای استان نیز به مرحله اجرا درآید؛ اما در نخستین گام، مشهد هدف اجرای طرح برخورد با باشگاه‌های غیر مجاز خواهد بود.


متخلفان تا پایان دی ماه فرصت دارند


در این رابطه همچنین مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز به باشگاه‌هایی که مجوز فعالیت ندارند، هشدار داد و گفت: باشگاه‌هایی که مجوز فعالیت ندارند تا پایان دی ماه برای دریافت مجوزهای مربوط فرصت دارند و در صورت دریافت نکردن مجوزها با آن‌ها برخورد خواهد شد.


علی‌اکبر هاشمی‌جواهری در خصوص فعالیت باشگاه‌ها در استان اظهار کرد: در استان و مشهد سهم عمده‌ای از ورزش به دوش باشگاه‌های ورزشی است و خدمات شایانی را به استان ارائه می‌دهند.

وی افزود: باشگاه‌هایی وجود دارند که مجوز نداشته یا تاریخ مجوز آن‌ها منقضی شده است. برای انجام نظارت بهتر و اینکه مردم در استفاده از خدمات باشگاه‌ها با مشکلی مواجه نشوند، بنا شد باشگاه‌های مجوزدار و بدون مجوز تفکیک شوند.

هاشمی‌جواهری با بیان اینکه حمایت‌های اداره کل ورزش و جوانان از باشگاه‌هایی که مجوز دارند افزایش پیدا خواهد کرد، ادامه داد: با همکاری نهادهای نظارتی در پی معرفی باشگاه‌هایی که مجوز دارند، در سایت اداره کل ورزش و جوانان هستیم. باشگاه‌هایی که مجوز فعالیت ندارند تا پایان دی ماه برای دریافت مجوزهای مربوط فرصت دارند و در صورت دریافت نکردن مجوزها با آن‌ها برخورد خواهد شد.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی عنوان کرد: در باشگاه‌ها برخی چارچوب‌ها رعایت نمی‌شود. به عنوان مثال از مربی‌هایی که مجوز فعالیت دارند، استفاده نمی‌کنند و برخی مکمل‌ها استفاده می‌شود که سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد.

وی خاطرنشان کرد: به تازگی بارگذاری مدارک از طریق سایت امکان‌پذیر است و باشگاه‌داران برای دریافت مجوزهای قانونی باید به سایت اداره کل ورزش و جوانان مراجعه کنند. تلاش ما تسهیل این امر است. در صورت بروز هرگونه مشکلی می‌توانند با امور باشگاه‌ها تماس بگیرند.


همچنین مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی تصریح کرد: اجرای طرح ویژه نظارتی با همراهی اداره کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی می‌تواند به کاهش باشگاه‌های غیرمجاز کمک فراوانی بکند. خروجی این رویه قانونی می‌تواند وقوع تخلف را در این اماکن نزولی کرده و از سوی دیگر گلایه‌مندی‌های شهروندان را هم مرتفع کند که جای قدردانی دارد.

خبرنگار: عقیل رحمانی

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.