رئیس مرکز تحقیقات کارآزمایی بالینی طب‌سنتی با بیان اینکه سخنان و اظهارنظرهای نادرست برخی افراد و جریان‌های غیرعلمی به اسم متخصصین طب سنتی، آفتی است که بیشترین ضربه را به طب ایرانی می‌زند، گفت: کنترل و نظارت بر درمان‌گران غیرمتخصص در کنار حمایت از طب ایرانی می‌تواند مسیر پیشرفت این مکتب طبی را تسهیل کند.

اظهارنظرهای نادرست و غیر علمی بیشترین ضربه را به طب ایرانی میزند

به گزارش قدس آنلاین، محسن ناصری، رئیس مرکز تحقیقات کارآزمایی بالینی طب‌سنتی دانشگاه شاهد با اشاره به مشکلات و چالش‌های موجود در حوزه طب سنتی ایران، اظهار داشت: متأسفانه مشکلاتی وجود دارد که توسعه و پیشرفت طب ایرانی را با کندی مواجه کرده است در حالی‌که در کشورهای پیشرفته دنیا از طب سنتی و مکمل استفاده بسیار شایانی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه استفاده از طب تلفیقی به معنای مقابله با طب رایج نیست، گفت: این اقدام بیشترین فایده را برای پیشگیری و درمان بیماری‌ها در پی دارد و منجر به کاهش هزینه‌ها و زمان بستری بیمار و موارد این‌چنینی می‌شود، بخصوص اینکه اساس طب ایرانی بر محور پیشگیری از بیماری‌ها است که خود این عامل سبب می‌شود که فرد اصلاً بیمار نشود.

ناصری با بیان اینکه سخنان و اظهارنظرهای نادرست برخی افراد و جریان‌های غیرعلمی به اسم متخصصین طب سنتی، آفتی است که بیشترین ضربه را به طب ایرانی می‌زند، گفت: کنترل و نظارت بر درمان‌گران غیرمتخصص در کنار حمایت از طب ایرانی می‌تواند مسیر پیشرفت این مکتب طبی را تسهیل کند که این امر بر عهده دولت ها و سازمان‌های مرتبط است و امیدواریم که در دولت سیزدهم شاهد اتفاقات خوب و مثبت باشیم.

عضو شورای سیاست گذاری سومین جشنواره طب ایرانی با اشاره به برگزاری این جشنواره در بهمن ماه امسال، گفت: برگزاری این جشنواره میتواند به شناخته شدن بیشتر و بهتر مکتب طب ایرانی و معرفی دستاوردهای آن کمک کند.

رئیس مرکز تحقیقات کارآزمایی بالینی طب‌سنتی دانشگاه شاهد با تاکید بر اینکه حمایت و تشویق محققان و فعالان این حوزه و معرفی فعالیت‌ها و دستاوردهای دانشکده‌ها، مراکز مختلف علمی و گروه‌های آموزشی به گسترش و توسعه این مکتب طبی کمک می‌کند، افزود: برگزاری جشنواره طب ایرانی و معرفی تحقیقات و دستاوردهای علمی موجود در این حوزه، سبب پیدا شدن نقاط مشترک بین طب ایرانی و پزشکی رایج و تعریف کارهای علمی مشترک خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.