«آواتار: راه آب» با ۱.۷ میلیارد دلار، «دنیای ژوراسیک» را به عنوان هفتمین فیلم پرفروش تاریخ مغلوب کرد.

«آواتار» «دنیای ژوراسیک» را مغلوب کرد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از ورایتی، «آواتار: راه آب» با ۱.۷ میلیارد دلار، «دنیای ژوراسیک» را به عنوان هفتمین فیلم پرفروش تاریخ مغلوب کرد.

دنباله پرفروش جیمز کامرون «آواتار: راه آب» در سطح جهانی 1.708 میلیارد دلار فروخت و از «دنیای ژوراسیک» (1.67 میلیارد دلار) به عنوان هفتمین فیلم پرفروش تاریخ گیشه پیشی گرفت.

پس از تنها چهار هفته اکران، «راه آب» ۵۱۷ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۱.۱۹ میلیارد دلار در خارج از کشور به دست آورد. در گیشه بین‌المللی، این فیلم اکنون پس از «آواتار»، «انتقام‌جویان: پایان بازی»، «تایتانیک» و «انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت» پنجمین فیلم پرفروش تاریخ سینما است.

بر اساس فروش جهانی بلیت، «آواتار: راه آب» همچنین به عنوان پرفروش‌ترین فیلم اکران شده در سال 2022 و همچنین دومین فیلم بزرگ دوران همه‌گیری، پس از «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» محصول 2021 است. (1.91 میلیارد دلار). اما آواتاری‌ها در نظر دارند «پیتر پارکر» را که آخرین ماجراجویی او به عنوان ششمین فیلم پردرآمد جهانی در تمام دوران‌ها به شمار می‌رود، را به زیر بکشند.

با این روند فروش، «آواتار 2» شانس واقعی برای عبور از 2 میلیارد دلار در سراسر جهان را دارد - یک معیار تقریباً غیرممکن در دوران کووید ـ که حتی «مرد عنکبوتی: راهی برای بازگشت به خانه نیست»، فیلم فوق العاده هیجان‌انگیز باکس آفیس(گیشه)، از آن نقطه عطف خاص عبور نکرد. این دنباله ابرقهرمانی البته در چین، که بازار اصلی فیلم‌های مارول است، پخش نشد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.