پسر دوم پادشاه بریتانیا بار دیگر خاندان سلطنتی کشورش را به همدستی با مطبوعات زرد که آنها را «شیطان» خطاب می‌کند، متهم کرده و گفت که پدرش در مورد در افتادن با رسانه‌ها به او هشدار داده بود.

اتهام‌زنی دوباره شاهزاده هری به خاندان سلطنتی انگلیس

به گزارش قدس آنلاین، «شاهزاده هری» پسر کوچک «چارلز سوم» پادشاه بریتانیا که پس از ازدواج با «مگان مارکل» آمریکایی و دردسرهای پس از آن، نهایتا از وظایف سلطنتی خود کناره‌گیری کرده و راهی آمریکا شد، در یک سری مصاحبه‌های تلویزیونی جدید که یکشنبه منتشر شدند، باز هم به خانواده خود تاخت.

هری به آی‌تی‌وی انگلیس گفت که سال ۲۰۲۰ به همراه خانواده‌اش از انگلیس عازم کالیفرنیا شد چون نگران جانش بود. او می‌گوید که دیگر پدرش چارلز سوم و برادر بزرگ‌ترش ویلیام را که اکنون وارث تاج و تخت پادشاهی بریتانیاست، نمی‌شناسد.

شاهزاده هری گفت: «بعد از سال‌ها دروغ‌هایی که درباره من و خانواده‌ام گفته ‌شد، به نقطه‌ای رسیدیم که در مورد رابطه بین برخی از اعضای خاص خانواده سلطنتی و مطبوعات زرد، آن اعضای خاص تصمیم می‌گیرند که برای بازسازی وجهه خودشان با این "شیطان" ارتباط برقرار کنند. لحظه‌ای که این نوسازی روابط به ضرر دیگران، من و اعضای دیگر خانواده‌ام می‌رسد، اینجاست که من مرز ترسیم می‌کنم.»

کتاب خاطرات هری تحت عنوان «اضافی» دردسر تازه‌ای برای خاندان سلطنتی بریتانیا، آن هم در شرایطی که تنها چهار ماه از مرگ الیزابت دوم، ملکه پیشین و جانشینی چارلز سوم می‌گذرد، ایجاد کرده است. مفسران می‌گویند که این کتاب سلطنت بریتانیا را گرفتار بزرگترین بحران خود از روزهای دهه ۱۹۹۰ و طلاق چارلز از همسر اولش دایانا که مادر هری و ویلیام بود، تبدیل کرده است.

کاخ باکینگهام فعلا به این اتهام‌زنی‌های هری واکنشی نشان داده و به گفته منابع، بعید است که سلطنتی‌های بریتانیا کتاب او را مطالعه کنند.

در مصاحبه با آی‌تی‌وی، هری بار دیگر اتهاماتی که او و مگان از زمان ترک وظایف سلطنتی می‌گفتند، تکرار کرد؛ این که «سلطنتی‌ها و دستیاران آنها نه تنها نتوانستند از آنها در مقابل مطبوعات متخاصم و گاه نژادپرست محافظت کنند، بلکه مطالبی را در مورد آنها از طریق منابع ناشناس به بیرون درز می‌دادند.»

هری در صحبت‌هایی که نشان می‌داد شامل چارلز و کامیلا همسر دوم پدرش هم می‌شود، گفت: «غم‌انگیزترین بخش آن، این است که اعضای خاصی از خانواده من و افرادی که برای آنها کار می‌کنند، در این درگیری همدست هستند.»

او به آی‌تی‌وی گفت که می‌خواست سازشی میان اعضای خانواده‌اش برقرار شود، اما آنها «اصلا علاقه‌ای نشان ندادند» و این احساس را منتقل می‌کنند که بهتر است هری و مگان را «شریر و بدذات» نگاه دارند. هری افزود: «من واقعاً اعتقاد دارم و امیدوارم که آشتی بین خانواده و ما، در کل جهان تأثیر مهمی داشته باشد. شاید این هدف دست‌نیافتنی و شاید ساده‌لوحانه باشد.»

شاهزاده هری ۳۸ ساله همچنین در مصاحبه دیگری با برنامه ۶۰ دقیقه سی‌بی‌اس که یکشنبه منتشر شد، گفت که برای ترمیم این جدایی و گسیختگی، توپ در زمین خانواده اوست.

هری گفت: «همه این‌ها با حرف‌های روزانه علیه همسرم و گفتن دروغ‌ها، تا جایی که من و همسرم مجبور به فرار از کشورمان.... (هری سخنش را اصلاح کرد) کشورم شدیم، آغاز شد. امید داشتم که اقدامات حقوقی متعدد علیه روزنامه‌ها به تغییر رسانه‌ها کمک کند. این کانون بسیاری از مشکلات در سراسر بریتانیاست. پدرم به من گفت که احتمالا این یک ماموریت ناممکن و انتحاری است که برای تغییر دادن مطبوعات تلاش کنیم.»

او در مورد همسر خودش گفت: «این واقعیت است که مگان آمریکایی است، یک بازیگر زن، مطلقه، سیاه‌پوست دورگه با یک مادر سیاه‌پوست و این اوضاع را متفاوت می‌کرد. این‌ها فقط چهار کلیشه معمولی بودند که به مطبوعات بریتانیا دیوانه‌وار خوراک می‌دادند. من عاشق پدرم، برادرم و خانواده‌ام هستم. همیشه همین‌طور خواهم بود. هیچکدام از حرف‌هایی که در این کتاب یا جاهای دیگر گفته‌ام، برای آسیب یا لطمه زدن به آنها نیست.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.