جریان صدر به ریاست «مقتدا صدر» در عراق برای برگزاری نماز جمعه یکپارچه در استان های این کشور فراخوان داد.

فراخوان صدر برای برگزاری نماز جمعه سراسری در عراق

به گزارش قدس آنلاین ، جریان صدر عراق امروز (دوشنبه) تصمیم گرفت تا نماز جمعه یکپارچه در استان بغداد و همه استان‌های دیگر این کشور برگزار کند.

بر اساس اعلامیه منتشر شده از سوی کمیته مرکزی نظارت بر نماز جمعه و جماعت وابسته به جریان صدری عراق، نماز جمعه یکپارچه جمعه هفته جاری در استان بغداد در شهرک صدر برگزار می‌شود.

این کمیته اضافه کرد که همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) برپایی نماز جمعه یکپارچه که خارج شدن از ظلمت و رهایی بسوی نور است، در همه استان‌های عراق برگزار خواهد شد.

تحرکات جدید جریان صدری عراق در حالی است که مقتدی صدر رهبر این جریان هفتم شهریور امسال با انتشار بیانیه‌ای از کناره‌گیری خود از عرصه سیاسی این کشور خبر داد.

مقتدا صدر رهبر جریان صدر پیش از این نیز در اواخر بهمن ماه سال ۱۳۹۲ یکبار از عرصه سیاست کناره گیری کرده بود اما اوایل شهریور ماه سال ۱۴۰۰ در شرایطی پیشتر یعنی ۲۴ تیر ماه سال ۱۴۰۰ انصراف فراکسیون «سائرون» وابسته به جریان صدر را از شرکت در انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق اعلام کرده بود، از بازگشت خود به کارزار انتخابات پارلمانی خبر داد.

انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق در دهم اکتبر ۲۰۲۱ (۱۸ مهرماه ۱۴۰۰) برگزار شد و اختلاف جریان‌های سیاسی این کشور موجب شد تا نا آرامی‌هایی در این کشور به وجود آید که فراخوان‌های جریان صدری نقش مهمی در آن داشت و موجب شد تا تشکیل دولت جدید این کشور پس از گذشت چند ماه به تعویق افتد. در نهایت، چارچوب هماهنگی نیروهای شیعه عراق توانست با حمایت پایگاه مردمی نخست وزیر را معرفی و دولت جدید این کشور را تشکیل دهد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.