معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی گفت: ساعت آغاز به کار ادارات استان از شنبه ۲۴ دی تا پایان بهمن ماه با ۲ ساعت تاخیر همراه خواهد بود.

ساعت کاری ادارات خراسان جنوبی کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین ناصر ناصری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به موج جدید سرما، افزایش مصرف گاز و لزوم مدیریت و کنترل مصرف انرژی، برابر مصوبه ستاد مدیریت مصرف انرژی استان مقرر شد ساعت آغاز به کار سازمان‌ها، ادارات، نهادها و موسسات عمومی غیردولتی و بانک‌ها به استثنای مراکز امدادی، خدمات‌رسان و مراکز درمانی خراسان جنوبی با ۲ ساعت تاخیر همراه باشد.

وی بیان کرد: روز چهارشنبه ۲۱ دی و پنجشنبه ۲۲ دی نیز با توجه به افت شدید دما تمامی ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان به استثنای مراکز امدادی، خدمات‌رسان و مراکز درمانی تعطیل است.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: همچنین به منظور رعایت ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری، کاهش ساعات حضور کارکنان با مسئولیت و نظارت بالاترین مقام اجرایی هر دستگاه در استان براساس آیین نامه دورکاری هیات وزیران و به صورت دورکاری جبران خواهد شد.

وی افزود: به منظور خدمات‌رسانی به شهروندان در ۲۱ و ۲۲ دی ماه صرفا یک شعبه از هر بانک در مرکز استان و شهرستان‌ها با هماهنگی دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان باز خواهد بود.

ناصری گفت: روز چهارشنبه آموزش در تمامی مقاطع تحصیلی به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود و همه امتحانات داخلی به جز امتحانات نهایی پایه دوازدهم و هماهنگ استانی (پایه نهم ویژه بزرگسالان) لغو و با تدبیر اداره کل آموزش و پرورش استان به زمان دیگری موکول خواهد شد.

وی ادامه داد: برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم ضروری است و امکان به تعویق انداختن این آزمون‌ها وجود ندارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی گفت: برگزاری یا لغو امتحانات دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان در روزهای یادشده نیز با تدبیر روسای دانشگاه‌ها و موسسات مربوطه خواهد بود.

وی با بیان اینکه در راستای مدیریت مصرف انرژی تنظیم دمای محیط با حداقل مصرف انرژی همچنان مورد تاکید است گفت: حضور فرمانداران، مدیران استانی و شهرستانی در محل خدمت الزامی است و تمامی مرخصی‌ها و ماموریت‌های خارج از استان در این مدت لغو می‌شود.

ناصری اظهار داشت: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته افت شدید دما ناشی از این بارندگی‌ها، میزان مصرف انرژی را در سطح کشور به همراه خواهد داشت لذا طبق تصمیمات اتخاذ شده در ستاد مدیریت مصرف انرژی استان، موضوع به گونه‌ای تدبیر شد که افت فشار در بخش خانگی یا قطعی گاز صنایع را نداشته باشیم.

استاندار خراسان جنوبی هم امروز اعلام کرد: با توجه به افت شدید دما در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه پیش رو تمامی ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان تعطیل است.

براساس جمع‌بندی این نشست، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی به عنوان سخنگوی ستاد مدیریت مصرف انرژی در استان انتخاب و مقرر شد آخرین تمهیدات اتحاذ شده این ستاد را سخنگو به اطلاع مردم برساند.

بنابر اعلام اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی بارش باران به‌ویژه برف از امروز تا فردا (چهارشنبه) سراسر استان را فرا می‌گیرد و در این زمینه هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

همچنین کاهش دمای ۱۰ تا ۱۵ درجه تا روز جمعه هفته جاری پیش‌بینی می‌شود که باعث تشدید سرما و یخبندان شبانه به‌ویژه برای روزهای پنجشنبه و جمعه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.