وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جلال آل‌احمد را نماد تمدن ایرانی و اسلامی اعلام کرد و گفت: اینکه از میان نویسندگانی که فعال بودند و تلاش کردند جلال را به عنوان نماد انتخاب می‌کنیم صرفا تجلیل از جلال نیست، بلکه پاسداشت خط فکری او در برابر هجمه‌های فکری غرب است.

اسماعیلی:جلال آل‌احمد نماد تمدن ایرانی و اسلامی است

به گزارش قدس آنلاین، اختتامیه پانزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل‌احمد ۲۴ دی‌ماه ۱۴۰۱ در تالار وحدت با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، علی رمضانی مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و جمعی از مسئولان وفعالان فرهنگ و ادب برگزار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه دبیر این جایزه یک زن و این نکته مهمی است، گفت: داشتن سلامتی بعد از دوره طولانی همه‌گیری کرونا ارزشمند است.

محمدمهدی اسماعیلی بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی در سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده‌است، بیان کرد: وارد فصل فعالیت‌های فرهنگی در حوزه ادب، هنر و فرهنگ می‌شویم. بعد از اختتامیه جایزه جلال آل‌احمد این روند با جشنواره‌های هنری فجر و جشنواره‌های دیگر ادامه پیدا می‌کند. این افتخار بزرگی برای اهالی فرهنگ و ادب است.

او با بیان اینکه ۶۰ سال از نهضت بزرگ امام (ره) و کتاب غرب‌زدگی جلال آل‌احمد می‌گذرد، بیان کرد: جلال برای ما نماد تمدن ایرانی و اسلامی در برابر هجمه‌ای است که در حوزه مدرنیته و تمدن غربی اتفاق افتاده بود. اینکه از میان نویسندگانی که فعال بودند و تلاش کردند جلال را به عنوان نماد انتخاب می‌کنیم صرفا تجلیل از جلال نیست، بلکه پاسداشت خط فکری او در برابر هجمه‌های فکری غرب است. جلال آل‌احمد در روزگاری این پرچم را بلند کرد که به سختی می‌توانستیم افرادی مانند او را پیدا کنیم. باید تلاش شود این جایزه هر سال با رونق بیشتری برگزاری شود و با رویکرد قوی به راهش ادامه بدهد.

اسماعیلی افزود: در این عرصه به آموزش نیاز داریم، البته در این دوره در ۳۱ استان دوره آموزشی جلال برگزار شد. با حضور و استفاده از نخبگان می‌توانیم این کار مهم را به ثمر برسانیم. امیدوارم هر سال رونق این جایزه روز افزون باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.