۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۴
کد خبر: 842085

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مشهد گفت: در سرمای اخیر ۵٣ شکارچی به همراه ١١ قبضه اسلحه شکاری طی سرمای چند روز اخیر دستگیر شدند. 

دستگیری ۵٣ شکارچی در مشهد 

هادی موسی‌پور در گفتگو با قدس خراسان اظهار کرد: به دلیل برودت هوا و سرما یگان حفاظت محیط زیست شهرستان مشهد اقدام به تامین آذوقه مورد نیاز پرندگان و دان‌پاشی در حاشیه مناطق مسکونی برای تامین غذای حیوانات کرد.

وی در ادامه عنوان کرد: به دلیل احتمال سواستفاده برخی از شکارچیان از شرایط سرما و گرسنگی حیوانات، از ۲۰ دی ماه اقدام به گشت و کنترل مستمر مناطق تحت حفاظت شد که طی این برنامه پایشی ۵۳ شکارچی به همراه ۱۱ قبضه سلاح شکاری و ۱۵ رشته دام شکار شده کشف شد.

فرمانده حفاظت محیط زیست مشهد تصریح کرد: از شکارچیان دستگیر شده پرندگانی نظیر چکاوک وحشی، یاکریم، کبوتر چاهی و سهره خاکی کشف و ضبط شد که متخلفین علاوه بر اینکه طبق ماده ۱۱ قانون شکار و صید، بدلیل شکار و صید در فصول و ساعات ممنوع مقرر به جزای نقدی می شوند.

موسی پور یادآور شد: میزان جریمه در فصل ها و زمان های ممنوع شکار از ٢٢ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تا ۴۵ میلیون ریال یا حبس از ۹۱‌ روز تا ۶ ماه است که متخلفان باید خسارت وارده به محیط زیست بابت شکار غیر مجاز را طبق مصوبه شواری عالی محیط زیست پرداخت کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.