رئیس اتحادیه بار فروشان مشهد گفت: تداوم قطعی گاز در میدان و تره بار مشهد قطعا کاهش عرضه و افزایش قیمت میوه را به همراه دارد.

تداوم قطعی گاز کاهش عرضه و افزایش قیمت میوه در مشهد را به دنبال دارد

به گزارش قدس خراسان، حیدر ساکن برجی با اشاره به خسارت شدید سرما به بازار میوه و تره بار مشهد در پی برودت هواو قطع گاز میادین میوه و تره بار مشهد اظهار کرد: مرکز اصلی عرضه میوه تره و بار در مشهد در میدان بار سپاد از دو قسمت محل عرضه و انبار تشکیل می‌شود معمولا در مواقعی که هوا سرد می‌شود محصولات در قسمت انبار تخلیه می‌شد و با یک دمای ۳ تا ۵ درجه فضا را نگه می‌داشتند تا میوه و محصولات دچار یخ زدگی نشود.



رئیس اتحادیه بار فروشان مشهد افزود: متاسفانه از روز چهارشنبه گاز را قطع کردند و حجم قابل توجه بار که هنوز به بازار روانه نشده بود به دلیل سرما آسیب دید و دچار یخ زدگی شد. علی رغم اینکه به اتاق بازرگانی اعلام شد که قطعی گاز به محصولات کشاورزی آسیب می‌زند و نیاز است یک گرمایش حداقلی در انبار وجود داشته باشد، اما مجدد روز شنبه گاز در میدان بار قطع شد. متاسفانه قطعی گاز که باعث خسارت مالی شده است یک طرف و اینکه دوباره کاهش دما را در پیش داریم این نگرانی وجود دارد که عرضه محصولات کشاورزی در بازار با کمبود مواجه شود.



رئیس اتحادیه بار فروشان مشهد تاکید کرد: مسلما تداوم قطعی گاز کاهش عرضه و افزایش قیمت میوه در مشهد را به دنبال دارد. علی رغم نامه نگاری‌هایی که با واحدهای مربوطه انجام شده متاسفانه این مشکل هنوز رفع نشده است. با توجه به اینکه گاز نیست و گرمایش برای محصولاتی که برای مشهد ارسال شود وجود ندارد. صاحبان بار از شهرستان‌ها محصولات خود را ارسال نمی‌کنند؛ لذا با کمبود عرضه طی دو سه روز آینده مواجه خواهیم شد که افزایش قیمت را در پی خواهد داشت.

منبع: شهرآرا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.