مدیر حفاظت و بهره برداری منابع آب شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: در راستای مدیریت مشارکتی در حوزه آب های زیرزمینی، از اضافه برداشت ۱۲۷ میلیون مترمکعب آب جلوگیری شد که یکی از مهم‌ترین اقدامات در این راستا است.

جلوگیری از اضافه برداشت ۱۲۷ میلیون متر مکعب آب طی سال جاری

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، غلامرضا ممدوحی با اشاره به برخی از اهم اقدامات صورت گرفته مدیریت مشارکتی در سال جاری، اظهار کرد: توضیح اخطاریه مشترک برای چاه های مجاز کشاورزی دارای اضافه برداشت، همکاری در خاموشی چاه ها به منظور تامین برق، همکاری در راه اندازی بازار آب، همکاری در خرید و نصب کنتور هوشمند با هزینه بهره برداران، همکاری در انسداد چاه غیرمجاز و کاهش حضور ارباب وجود در شرکت، امور ها و ادارات منابع آب از طریق دادن سطوح دسترسی جهت ثبت درخواست برخی از این اقدامات بود.


وی افزود: کاهش حضور ارباب رجوع در امور ها و ادارات تابعه شهرستان ها از طریق تحویل دستگاه کارتخوان شارژ، همکاری در ارائه پیشنهاد پروژه های آبی، رفع اختلاف آبی بین کشاورزان و دستگاههای اجرایی توسط تشکل ها ارائه پیشنهاد در خصوص تهیه نقشه کاداستر برای اراضی سطح زیر کشت چاه ها، همکاری در یکپارچه سازی اراضی، همکاری در اخذ خسارت ناشی از اضافه برداشت چاه ها ی مجاز، همکاری در وصول خسارت ناشی از اضافه برداشت چاه های مجاز و... از دیگر دستاوردهای مدیریت مشارکتی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.