معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد از برگزاری مراسم اعتکاف در مساجد استان تهران، امسال باشکوه‌تر و وسیع‌تر نسبت به سال‌های قبل خبر داد و گفت: باتوجه به همزمانی با ایام دهه فجر، پیگیر جهاد تبیین در اعتکاف خواهیم بود.

مراسم اعتکاف، پس از ۲ سال تعطیلی به مساجد تهران بازگشت

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام حجت‌الله ذاکر، معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف امسال که بعد از پایان دوران کرونا خواهد بود، اظهار داشت: امسال این مراسم باشکوه‌تر و وسیع‌تر نسبت به سال‌های قبل برگزار خواهد شد و تاکنون طبق گزارش‌های رسیده مردم استقبال بسیار خوبی هم نسبت به ثبت‌نام برای شرکت در اعتکاف داشتند.

مراسم اعتکاف، پس از ۲ سال تعطیلی به مساجد تهران بازگشت

جهاد تبیین را در ایام اعتکاف پیگیری می‌کنیم

وی با اشاره به اینکه با توجه به همزمانی اعتکاف و دهه فجر، برنامه‌های بصیرت‌افزایی و روشنگری تدارک دیده شده است، گفت: نهضت جهاد تبیین در این ایام مدنظر است و بسته محتوایی برای امامان جماعت تدارک دیده شده است و توصیه داریم که با رویکرد نوجوانان و جوانان امسال به بحث اعتکاف بپردازند. این مباحث جدای از مباحث اخلاقی و معرفتی متداول در مراسم اعتکاف است.

ذاکر گفت: شاید به دلیل فعالیت مدارس، نسبت به حضور دانش‌آموزان و نوجوانان محدودیت‌هایی باشد، اما تلاش داریم این قشر از برنامه‌های تدارک دیده شده حتماً استفاده کنند.

مراسم اعتکاف، پس از ۲ سال تعطیلی به مساجد تهران بازگشت

مساجد برای اعتکاف امسال تدارک گسترده‌تری اندیشیده‌اند

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به اینکه محتوای چندرسانه‌ای با رویکرد سوژه سخن مانند دیگر مناسبت‌ها در اختیار مساجد قرار می‌گیرد، گفت: ان شاء الله باتوجه به کاهش کرونا و اعلام مسئولین برگزار کننده که هیچ محدودیتی امسال وجود ندارد، مساجد باقوت نسبت به برگزاری اعتکاف اقدام خواهند کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.